Najłatwiej dostać upust
Popularną promocją na rynku nieruchomości są obniżki cen za mkw, dzięki którym klienci oszczędzają nawet kilkanaście tysięcy na transakcji. Zainteresowani nabyciem własnego M. mogą skorzystać również z rabatów w wysokości kilku lub nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Pojawiają się też oferty limitowane – dla pierwszych dziesięciu nabywców apartamentów spółki Tocton czekał rabat w wysokości 20 tys. zł.

Taniej za gotówkę
Zmiany w prawie to kolejny dla deweloperów powód organizowania promocji. Od stycznia 2019 roku nastąpią zmiany w kwestii użytkowania wieczystego, które ustąpi na rzecz prawa własności. Krakowski deweloper Sento przygotował promocję, w której przyszli mieszkańcy inwestycji Atrium Park zaoszczędzą na kupnie 10 tys. zł pod warunkiem transakcji zrealizowanej za gotówkę jeszcze w tym roku.

Kto nie lubi gratisów
W świątecznej ofercie deweloperów nie zabrakło również miejsc parkingowych za złotówkę (Polnord S.A.), miejsc postojowych w cenie mieszkania (Archicom S.A.), komórki lokatorskiej w cenie obniżonej o połowę (Home Invest) oraz rocznego czynszu w cenie mieszkania (Matexi Polska).
By mieszkało się lepiej
Nierzadko deweloperzy chcą również wspomóc kosztowny i często długi proces wykończenia mieszkania, oferując go gratis (Polnord S.A.), zapewniając pomoc dekoratora (Red Real Estate Development) lub proponując bon na wykończenie mieszkania i sprzęt AGD (Archicom S.A.). Nie brak również promocji, które podwyższają standard mieszkania. Nabywcy mieszkań w inwestycji Jurajskie Wzgórze wybierali wśród takich udogodnień jak system inteligentny dom, kamery, rolety zewnętrzne lub mała elektrownia fotowoltaiczna.
Mazury, czy Majorka
Droga do nabycia własnego mieszkania jest często wyboista i wiąże się z wieloma stresującymi momentami, dlatego niektórzy deweloperzy postanowili zrekompensować klientom ciężkie chwile, wysyłając ich na wakacje. Na przyszłych mieszkańców Osiedla Stara Cegielnia czekał dwudniowy wyjazd w wybrane przez siebie miejsce, a inwestujący w lokale spółki Murapol losowali wakacyjny voucher z puli dostępnych kierunków podróży.

Druga strona medalu
Trwająca od 2015 r. hossa na rynku nieruchomości przekłada się na niewielką liczbę promocji nieruchomości. Deweloperzy wolą poczekać na chętnych dłużej niż rezygnować z założonego przychodu. Analiza danych w serwisie przeprowadzona przez domiporta.pl pokazała, że zaledwie 7% wszystkich ogłoszeń, to te z obniżoną ceną, w tym dla segmentu mieszkań odsetek wynosi niespełna 6,7%. W poszukiwaniu wymarzonego i taniego M. należy zatem uzbroić się w cierpliwość i pozwolić sobie na odrobinę ryzyka, gdyż najlepsze oferty u deweloperów pojawiają na etapie dziury w ziemi.
