Czy LinkedIn pomaga sprzedawać mieszkania?

  •   30 listopada 2022

Po opracowaniu odpowiedniej strategii oraz planu komunikacji, LinkedIn może pomóc nie tylko w znalezieniu nowych, wartościowych pracowników, budowaniu pożądanego wizerunku, ale również w zwiększeniu sprzedaży. To doskonałe miejsce do kształtowania pozycji lidera na rynku nieruchomości.

Statystyki nie kłamią

LinkedIn jest jedną z najszybciej rozwijających się platform społecznościowych w Polsce, na której obecnych jest już około 5 mln użytkowników. Najwięcej, bo aż 2,8 mln z nich to osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, które stanowią lwią część klientów w branży nieruchomości. Ponadto, znajdziemy tu 200 tys. stron firmowych (dane na dzień 1 stycznia 2022 roku). 

Z samą branżą nieruchomości związanych jest około 30 000 użytkowników oraz 1600 firm, a deweloperską aż 26 000 użytkowników. Osób, które pracują na stanowisku „agent nieruchomości”, jest na polskim LinkedIn ponad 3500. To duża szansa, biorąc pod uwagę fakt, że LinkedIn daje możliwość wyszukiwania kontaktów po stanowiskach, konkretnej lokalizacji, branży, a nawet wielkości firmy, co znacznie ułatwia dotarcie do osób lub przedsiębiorstw, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Jak zatem zacząć?

 

Stwórz plan

Zadaj sobie pytania: dlaczego chcę utworzyć profil na LinkedIn? Jaki jest mój cel? Czy chcę promować siebie, jako markę osobistą? Czy wkraczam na ten portal jako firma? W zależności od odpowiedzi na te pytania, Twój plan na LinkedIn, powinien wyglądać inaczej. Zastanów się również, do kogo będziesz kierować swoje treści. Błędem będzie traktowanie tej platformy jak tablicy ogłoszeń

Wybierz odpowiednią, konkretną grupę odbiorców i do niej skieruj swoją komunikację. Jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie profilu firmowego, będziesz musiał zdecydować, kto będzie za niego odpowiedzialny. Czy będziesz to Ty sam, Twój pracownik, a może zlecisz to zadanie doświadczonej agencji? Często to właśnie ta ostatnia opcja okazuje się być najlepszym wyborem.

 

Zwróć uwagę na profil

Profil na LinkedIn działa jak Twoja (lub Twojej firmy) wirtualna wizytówka i to 24 godziny na dobę. Ponadto, doskonale pozycjonuje się w Google. Daj się odnaleźć. Musisz pomyśleć o słowach kluczowych, które mogą być wpisywane w wyszukiwarkę przez Twoich potencjalnych klientów, np. „mieszkania”, „rynek nieruchomości”, „ekspert nieruchomości”, „deweloper”. Pamiętaj, że na LinkedIn użytkownicy poszukują konkretnych słów, nie fraz. Uprzednio wyselekcjonowane kluczowe słowa, powinieneś umieścić zarówno w nagłówku, jak i podsumowaniu zawodowym.

Zwróć uwagę, aby uzupełnić wszystkie informacje dotyczące firmy, a przede wszystkim nazwę, branżę i adres strony www. Warto również umieścić historię firmy, a także opis jej sukcesów na rynku. Nie zapomnij o odpowiednio dobranych grafikach, czyli zdjęciu profilowym (najczęściej logo firmy), a także zdjęciu w tle, które wyświetla się w nagłówku profilu i stanowi pewnego rodzaju baner reklamowy. Oczywiście wszystko to powinno być spójnie z identyfikacją wizualną marki.

 

Publikuj, publikuj, publikuj — regularnie!

Tylko za sprawą publikacji, staniesz się zauważalny na LinkedIn, bo skuteczny profil to aktywny profil. Warto się nad tym pochylić, tym bardziej że to doskonały serwis, aby budować wizerunek eksperta, zwiększyć zasięgi i z powodzeniem trafić do ludzi spoza sieci kontaktów. W grudniu 2021 roku jedynie około 2,7% polskich użytkowników opublikowało post zawierający treść. To naprawdę bardzo mało, co oznacza, że Twoje wpisy mogą szybko przebić się wśród innych. Co w takim razie publikować?

Informacje o działaniach podejmowanych przez firmę, opisy ofert oraz nowych inwestycji, zdjęcia z wydarzeń, w których bierze udział lub które sponsoruje. Pamiętaj również o promowaniu inicjatyw podejmowanych przez pracowników czy zdjęć z „kulis życia firmy”. Postaw na artykuły eksperckie, posty, a także wideo.

Warto też pomyśleć o materiałach zawierających treści edukacyjne, dotyczące branży nieruchomości. Przekonaj swoich odbiorców, że jesteś doświadczonym graczem na rynku i zwiększ prawdopodobieństwo, że zapoznają się z Twoją ofertą.

 

Pozyskuj nowe kontakty

To oczywiste? Nie zawsze. Zastanów się nad tym, kto wpływa na Twój biznes i kto może go polecić.  Nie zapraszaj do sieci jedynie osób, które w oczywisty sposób są Twoimi potencjalnymi klientami. Może warto nawiązać relacje z branżowymi dziennikarzami? Twoje usługi mogą polecać również architekci, dekoratorzy wnętrz, a także właściciele firm nie bezpośrednio powiązanych z branżą nieruchomości. To właśnie relacje biznesowe są największą siłą LinkedIn.

 

Warto czy nie warto?

Zdecydowanie warto. LinkedIn to portal społecznościowy przez wielu w Polsce jeszcze niedoceniany, mimo to, że istnieje już od 2003 roku i prężnie działa na całym świecie. To kopalnia leadów sprzedażowych i wartościowych kontaktów biznesowych.

Nie masz jeszcze konta na LinkedIn? Koniecznie załóż je i zacznij działać!  Docieraj do nowych odbiorców, zbuduj wizerunek eksperta, a co za tym idzie – zaufanie do marki. Systematyczne, spójne i atrakcyjne treści w perspektywie czasu wpłyną również na wyniki sprzedażowe.

Nie czekaj, konkurencja już tam jest.

 

Dane przytoczone w artykule pochodzą z raportu Adriana Gamonia „LinkedIn w Polsce w 2022 roku. Styczeń”.