Jeden, by rządzić wszystkimi – FBM pierścieniem social mediów

  •   18 lipca 2021

Facebook Business Manager niczym pierścień Saurona stworzony jest, by dzierżyć władzę nad naszymi zasobami wewnątrz fejsbukowego ekosystemu. Umiejętna obsługa managera przedłuży Twój marketingowy żywot w internecie!

Potęga pierścienia zależy od potęgi jego właściciela

Manager firmy powstał z myślą o większych podmiotach chcących uzyskać konkretne cele reklamowe, o czym może świadczyć poziom jego lekkiego skomplikowania, na który narzeka wielu użytkowników. Umiejętność użycia tego narzędzia przy odpowiednich zasobach może podnieść efektywność każdej kampanii digitalowej, co przypomina właściwości jedynego pierścienia, którego potęga zależała od mocy jednostki go dzierżącej. Nie oznacza to jednak, że jest on przeznaczony tylko dla nich, gdyż z tego narzędzia może korzystać każdy, a naprawdę warto!

Deweloperze, “You shall not pass!”

Kultowa już kwestia Gandalfa Szarego definitywnie odnosi się do możliwości Facebooka, które wrastają po aktywacji Business Managera. FBM w swoim panelu oferuje darmowy dostęp do wszystkich Twoich kont, również tych reklamowych i fanpejdży, które będziesz chciał podpiąć. Pozwala także nadawać i odbierać uprawnienia współpracownikom, co eliminuje różne nieprzyjemne sytuacje w momencie nieporozumień czy zakończenia współpracy, ale też ułatwia zarządzanie zasobami, którymi dysponujemy. 

Panel administracyjny pozwala nam także na ciągły podgląd i obserwację działań, które się na nim odbywają, co daje większą kontrolę nad budżetem i treściami, zwłaszcza w przypadku pracy z firmami zewnętrznymi.  Poza tym umożliwia śledzenie statystyk i badanie efektywności naszych działań.

Manager jest bardzo przydatny w każdym momencie decydowania się na reklamę naszej oferty na fejsie czy instagramie, co jest korzystnym rozwiązaniem, patrząc na dane, które pokazują, ile osób korzysta z tych platform i jak bardzo zaangażowanymi użytkownikami są. Manager pozwala nam również na rozdzielenie naszej prywatności od biznesu, gdyż nie wymaga dodawania do znajomych osób, którym chcemy nadać jakieś uprawnienia – bez niego jest to już koniecznością. Tak samo, jak koniecznością pozostanie sprawdzanie powiadomień bezwiednie spamujących naszą skrzynkę, co nie będzie miało miejsca z użyciem fejsbukowego managera, który na klatę weźmie każdy nieprzychylny komentarz naszego klienta, bez obarczania nimi naszych prywatnych wiadomości.

Facebook tolkienowskim śródziemiem!

Śródziemie to kraina, na której zarysowała się główna oś fabuły bohaterów powieści Tolkiena. Żyło tam mnóstwo ras jak elfowie, ludzie, krasnoludy, hobbici, entowie czy trolle i orkowie. 

W ekosystemie FB również funkcjonuje cały wachlarz użytkowników, który przekłada się na całe społeczeństwa, zwłaszcza to polskie, w którym platforma jest bardzo popularna. Dzięki uprzejmości takich firm jak Creandi możemy dowiedzieć się, że konta na FB ma ponad 16,3 milionów osób powyżej trzynastego roku życia. Młodzi coraz rzadziej korzystają z jego usług, ale najczęściej na rzecz Instagrama, który również należy do ekosystemu. Co najlepsze, dla każdej firmy deweloperskiej – odnotowano wzrosty popularności serwisu  wśród użytkowników powyżej 35 roku życia, którzy są przecież najczęściej główną grupą docelową. NapoleonCat wskazało, że Facebook i Messenger są także obiektem zainteresowania ludzi w wieku od 25 do 34 lat. Układ płci rozkłada się mniej więcej połowicznie, z lekką przewagą kobiet nad mężczyznami. Z Instagrama z kolei korzysta ponad 6 mln polskich internautów i liczba ta stale rośnie. Najwięcej osób jest w przedziale 18-24 lat, bo aż 37 proc., co będzie jeszcze wzrastać wraz z ich wiekiem i zainteresowaniami np. zakupem nieruchomości. Jak widzimy, jest się nad czym pochylić w naszym przekazie reklamowym, w czym pomoże nam założenie biznesowego managera.

Bądź jak Sauron – stwórz konto!

Choć postać sługi Morgotha może nam się kojarzyć złowrogo, to nie można odmówić jej zacięcia charakterystycznego dla zarządców i wizjonerstwa, czego efektem było wykucie pierścienia. Małego przedmiotu w postaci niepozornej błyskotki obawiały się wszystkie ludy śródziemia. Ty również możesz stworzyć swój własny menedżerski pierścień!

Teraz władza jest w Twoich rękach!

Brawo! Masz już konto, a więc czas na jego konfigurację! Wejdź do “ustawień”, a następnie kliknij sekcję “ustawienia firmowe” – tutaj będzie można dodać strony, konta reklamowe i osoby.

Jak dodać stronę?

Kliknij “Konta”, następnie otworzy się zakładka “Strony”, w której możemy “zgłosić prawa strony”, jeśli jest nasza, “poprosić o dostęp”, gdy działamy w czyimś imieniu, lub “utworzyć stronę”, w sytuacji, gdy w ogóle nie jesteśmy w jej posiadaniu.

Jak dodać konto reklamowe?

Ponownie “Konta”, następnie “Konta reklamowe” i wybieramy przycisk “Dodaj”. Tutaj podobnie jak w przypadku stron, mamy podobne możliwości, czyli: “Dodaj konto reklamowe”, gdy jesteśmy właścicielami, “Poproś o dostęp do konta reklamowego”, gdy jesteśmy współpracownikami i  “Utwórz nowe konto reklamowe”, kiedy nie mamy jeszcze takiego.

Jak dodać współpracowników?

Naszą drużynę pierścienia uaktywnimy dzięki sekcji “Użytkownicy”, poprzez kliknięcie w “Osoby”. W osobach możemy ustanowić kogoś administratorem, czyli zarządcą każdej czynności na koncie oraz partnerem, któremu udzielamy określonych uprawnień. W zakładce “Partnerzy” możemy także poprosić o dostęp do zasobów, jeśli mamy operować nimi w czyimś imieniu.

Niech pierścień Cię nie omami – słów kilka o nazgulach

Nazgule to ludzie przemienieni w upiory, którzy butnie sądzili, że osiągnęli potęgę, nie zważając na swoje bezpieczeństwo. Nie zmieniaj się w czarnego upiora, tylko przejdź do zakładki “centrum zabezpieczeń”, gdzie ustawisz uwierzytelnianie dwuskładnikowe i ustanowisz osobę, która pomoże Ci w razie utraty dostępu do konta. Będzie to ważne również wówczas, gdy zechcesz uzyskać transparentność strony oraz indeks stron z informacjami.

 

Źródła:

J.R.R. Tolkien “The Lords of The Rings”

https://creandi.pl/blog/uzytkownicy-social-media-w-polsce-statystyki 

https://brandbay.pl/blog/facebook-business-manager/

Należymy do:   Stowarzyszenie Agencji Public Realtions Polskie Stowarzyszenie Public Realtions