Siła social mediów. O transparentności w biznesie – PART 2

  •   28 stycznia 2021

Aktualizowanie postępów prac na firmowym fanpage’u, odpowiadanie na negatywne komentarze, dzielenie się sukcesami czy umożliwienie “podglądania” codziennego życia biura to przykłady działań w social mediach świadczące o transparentności organizacji. Jakie korzyści mogą przynieść nam tego typu inicjatywy? W jaki sposób informacje zamieszczane w mediach społecznościowych wpływają na wiarygodność firmy?

Nowe media, nowe rozwiązania

Czy firma, której produkty wzbudziły nasze zainteresowanie, jest godna zaufania? Oczywiście w ocenie organizacji pomogą informacje, które można znaleźć w sieci, opinie oraz komentarze klientów i kontrahentów. Te najprościej przeczytać w mediach społecznościowych, na firmowym fanpage’u na Facebook’u, gdzie notki o firmie powinny być napisane w sposób jasny i przejrzysty, aby już po kilku chwilach spędzonych na stronie, wiedzieć czym zajmuje się organizacja. 

 

Na korzystny odbiór przedsiębiorstwa wpływa aktualizowanie postępów pracy, informowanie o nowych klientach, ukończonych projektach oraz ważnych wydarzeniach, w których firma bierze udział lub które organizuje. Te treści pozwolą użytkownikowi na bieżące śledzenie podejmowanych przez przedsiębiorstwo działań, budując zaufanie oraz szacunek do firmy.

Nie chowaj głowy w piasek

Pozytywny odbiór użytkowników można osiągnąć jedynie poprzez szczerą i otwartą postawę. W związku z tym, jeśli na Twoim fanpage’u pojawi się negatywny komentarz, nie usuwaj go. Pamiętaj, w sieci nic nie ginie. Warto na niego odpowiedzieć, poznać przyczynę niepochlebnej opinii i ustosunkować się do zdania komentującego. Taka postawa przyniesie znacznie więcej korzyści niż ucieczka od problemu. 

Usunąć lub ukryć komentarz możesz, gdy użytkownik używa wulgaryzmów, obraża Ciebie lub Twoich pracowników bądź napisana przez niego opinia jest zupełnie nie na temat, nie dotyczy Twojej firmy ani jej produktów.

 

Mów o tym, co robisz

Transparentność to jawność działań, dlatego do dobrych praktyk, które warto wdrożyć na Facebooku, należy dzielenie się z odbiorcami wykonaną pracą, jaką jest np. przygotowanie wpisu na bloga. Wielu przedsiębiorców pisze na tematy, w których czuje się pewnie, jednocześnie skracając czas zainteresowania artykułem. Dzieje się tak, gdy autor nie informuje o nowym tekście swoich czytelników, ograniczając się do publikacji tekstu na stronie internetowej. Niestety większość użytkowników czerpie aktualną wiedzę o przedsiębiorstwie z portali społecznościowych, dlatego dużym prawdopodobieństwem jest, że przeoczy nowy artykuł na www.

Wartościowa treść to lwia część sukcesu, pozostałą zaś stanowi umiejętne dotarcie do zainteresowanych. Tu z pomocą przychodzą właśnie media społecznościowe. Post sponsorowany poprzez Business Manager z funkcją linkowania do strony pozwoli na sprawne przeniesienie użytkownika do konkretnego wpisu. Aby zachęcić czytelników do kliknięcia w link, warto postarać się o atrakcyjną grafikę i tekst, którym post będzie opatrzony. W tym celu można wykorzystać część wpisu, np. lead i dodać “więcej przeczytacie na naszym blogu”.

Co zyskujesz poprzez takie działanie? Przede wszystkim dajesz się poznać jako specjalista, znawca tematu i swojej branży. Twój klient nabiera pewności, że jesteś ekspertem “z krwi i kości” oraz doskonale orientujesz się w swoim fachu. W związku z tym ufa, że oferowane przez Twoją firmę produkty czy usługi będą miały najwyższą jakość. 

 

Pokaż życie firmy

Do najnowszych trendów świadczących o transparentności należy “podglądanie” codziennego życia w biurze, pokazanie gdzie mieści się firma, kto w niej pracuje oraz jak. Cykl ten może składać się z krótkich filmików lub postów, które dotyczą szczegółów, oryginalnych zwyczajów, jakie ma organizacja, na przykład praca w pantoflach lub pokój, w którym można uciąć popołudniową drzemkę. Zdjęcia o takiej treści najpełniej doceniane są na Instagramie, gdzie główną rolę odgrywają estetyczne fotografie.

Decydując się na powyższe działania w tym medium, nie zapomnij o odpowiednich hashtagach, dzięki którym inni kreatywni użytkownicy portalu będą mogli znaleźć Twój profil, polubić oraz obserwować dalsze działania firmy. Do najbardziej popularnych znaczników należą między innymi: #creative, #workinprogress #design #team. Jeśli nie masz pomysłu na sprawdzone tagi pod zdjęciem, z pomocą przyjdzie Ci darmowe narzędzie tagsfinder.pl, generujące najpopularniejsze hashtagi dla Twojego zdjęcia. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie inne korzyści może przynieść transparentność działań, koniecznie przeczytaj nasz poprzedni wpis: Daj się podglądać. O transparentności w biznesie – PART1.