Osoby z niepełnosprawnościami spotykają się nie tylko z trudnościami wynikającymi z ich stanu zdrowia, ale również tymi (a może przede wszystkim), które narzuca im społeczeństwo i system (m.in. brak ofert pracy, czy niedostosowana infrastruktura). U źródła tych barier leżą przede wszystkim stereotypy i uprzedzenia wobec OzN (osób z niepełnosprawnościami).
Juliusza Zglińskiego – organizatora konferencji “Powiem TAK” poznaliśmy wiele miesięcy temu. Gdy dowiedzieliśmy się, że planuje takie wydarzenie, chcieliśmy mieć w nim swój udział. Zostaliśmy zarówno partnerem, jak i objęliśmy patronat medialny nad konferencją.
Nasza praca obejmowała nie tylko działania media relations, przygotowaliśmy również grafiki promujące wydarzenie (m.in. logo konferencji, dyplomy z podziękowaniem, identyfikatory, plakaty z agendą wydarzenia).
Działania media relations rozpoczęliśmy od opracowania informacji prasowej, którą rozesłaliśmy do mediów zainteresowanych tematem (m.in. związanych z pracą i zatrudnieniem, lifestylowych, lokalnych, portali marketingowych oraz organizacji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Informacja prasowa pojawiła się również na naszych kanałach. Przeczytasz ją tutaj.
Kluczowym aspektem działań media relations było pozyskanie patronów medialnych i uzgodnienie warunków współpracy z nimi (m.in. publikację informacji prasowej, publikację postów w social mediach, zamieszczenie informacji w newsletterze, przeprowadzenie wywiadu z organizatorem konferencji, przygotowanie relacji z wydarzenia).
Patronat medialny objęli: RMF, Rzeczpospolita, ngo.pl, Głos24, sprawny.marketing, KRKnews, Niepełnosprawni.pl, Integracja oraz rynekzdrowia.pl.
Informacja prasowa ukazała się na: RMF, Rzeczpospolita, ngo.pl, Głos24, sprawny.marketing, KRKnews, Niepełnosprawni.pl, Integracja, rynekzdrowia.pl LoveKraków.pl oraz biznes.newseria.pl.
Słuchacze RMF usłyszeli 2 razy w Faktach zapowiedź na temat konferencji, a Marcin Czarnobilski – redaktor tej stacji przeprowadził z Juliuszem wywiad (dostępny tutaj).
O konferencji i o tym, co powinno się zmienić, by Polska stała się bardziej przyjazna dla ludzi z niepełnosprawnościami usłyszeli też widzowie telewizji Play Kraków. Wywiad z Juliuszem i jego mamą Grażyną przeprowadziła Małgorzata Rutkowska (dostępny tutaj).
Na konferencji wystąpiło 10 Prelegentów, którzy wzięli udział w 4 panelach tematycznych. Nierówności wokół nas (Samuel Tokarski, Przemek Burmer). Jak sobie radzić z dyskryminacją? (Marcin Banaszkiewicz, Szymon Karwasz). Jak spełniać marzenia? (Marcin Fidler, Joanna Środa, Julia Małecka). Innowacje, które zmieniają rzeczywistość (Madalena Brdej, Magdalena Bujakowska, Maciej Kawecki).
Wydarzenie uświetniły występy artystyczne uczniów klasy fortepianowej – Agnieszki Piotrowskiej oraz Borysa Gumowskiego. Uczestnicy konferencji mogli podziwiać również prace autorstwa Krzyśka Grabary.
Konferencję poprowadzili Paulina Patro oraz Miłosz Stanisławski.
Gratulujemy organizatorowi wydarzenia i do zobaczenia w przyszłym roku! 🙂
- Partnerzy strategiczni: Hilton Garden Inn Kraków Airport, Kraków Airport Hotel
- Sponsorzy: DACHSER, SiMEDIA, Alfa Lingua, Cushman&Wakefield, TAKpełnosprawni
- Partnerzy: lepsza strona, BO CERBA, Prime Time PR, grupa partner, Steinway & Sons, Riff Pianosalon
- Patroni medialni: RMF, Rzeczpospolita, ngo.pl, Głos24, sprawny marketing, KRKnews, niepełnosprawni.pl. integracja.org, rynekzdrowia.pl, Prime Time PR.