Więcej treści to więcej korzyści? O blogu dla dewelopera

  •   28 lutego 2020

Status eksperta, dwustronna komunikacja i feedback od użytkowników – to niektóre z zalet prowadzenia firmowego bloga. Brzmi zachęcająco? Jeśli tak, to o tym dlaczego warto i jakie tematy można poruszyć na blogu firmy deweloperskiej, dowiecie się w dzisiejszym wpisie.

30 lat blogowania

Historia internetowych stron z wpisami sięga 1990 roku, gdy brytyjski fizyk i programista Timothy Berners-Lee, założył pierwszą stronę www: info.cern.ch, która jest uznawana także za pierwszego bloga w historii. Natomiast termin “blog” został użyty po raz pierwszy 9 lat później, przez Petera Merholza, założyciela jednego z najwcześniejszych dzienników internetowych. W Polsce zaś, pierwszym blogerem jest Piotr Waglowski, od 1997 r. autor serwisu vagla.pl, na którym gromadzone są informacje dotyczące prawa regulującego obieg informacji oraz wpisy związane z aktywnością prawną autora. Innymi pionierskimi polskimi blogami, datowanymi na 2003 r. są: kumple.blog.pl, oraz raster.blog.pl.

Do niedawna blogi miały przede wszystkim charakter osobisty, były traktowane jako pamiętniki udostępniane w sieci do wglądu innych użytkowników. Obecnie mają szeroki i różnorodny zakres tematyczny; od wpisów dotyczących przeżyć autora strony, poprzez porady w temacie, w którym blog się specjalizuje, po nawiązywanie relacji z czytelnikami.

Relacja klient – firma

Blog firmowy to doskonały sposób na zdobycie zaufania odbiorcy. Regularnie dodawane wpisy, niestandardowe tematy, rozwiązywanie problemów, na przykład dotyczących procesu kupna mieszkania, to szansa zarówno na zaangażowanie odbiorcy, jak i na pokazanie ludzkiej twarzy firmy. Klientowi, stojącemu w obliczu kupna pierwszego lokalu, łatwiej będzie zaufać deweloperowi, który wykazuje troskę i jest chętny do pomocy, niż działać na własną rękę i pozyskiwać informacje z nieznanych źródeł. Aktywnie prowadząc bloga, stajemy się ekspertami w oczach czytelników.

Publikowane wpisy to także szansa na poznanie opinii odbiorców na temat firmy, którą reprezentujemy, oraz zebranie informacji, pytań i wątpliwości, które mogą posłużyć jako materiał do kolejnych wpisów. Odpowiadanie na komentarze czytelników i zachęcanie do dyskusji na temat tekstu, sprzyja budowaniu więzi i relacji z potencjalnym klientem.

Oprócz korzyści wynikających z pozytywnego stosunku odbiorców do prowadzonej przez firmę działalności, blog to sposób na zwiększenie zasięgu strony internetowej. Im więcej słów czyli treści, tym większa szansa na dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Dlaczego? Bo największa wyszukiwarka na świecie docenia strony bogate w unikatowe teksty, zwiększając widoczność takich witryn w wynikach wyszukiwania.

Porady i aktualności

Blog o nieruchomościach nie musi być nudny. Popularnością będą cieszyć się wpisy dotyczące aktualnej sytuacji na tym rynku, między innymi średnie ceny mieszkań w polskich miastach, ilość nowych inwestycji, czy przeciętne ceny najmu. Warto także poruszać kwestie finansowe, w których wyjątkowo ważny jest segment kredytów hipotecznych, ich dostępności, wysokości odsetek czy średniej kwoty, którą można uzyskać od banku na zakup własnego M. Równie ciekawymi informacjami są te dotyczące procesu kupna lokalu oraz związane z nim kwestie formalne.

Blog na stronie firmy deweloperskiej to również doskonałe miejsce do inspirowania w temacie aranżacji wnętrz, trendach w wyposażeniu, czy modnych kolorach obowiązujących w danym sezonie. Tego rodzaju wpisy warto wzbogacać o zdjęcia czy wypowiedzi ekspertów, w tym przypadku projektantów wnętrz. Wówczas taki tekst jest znacznie bardziej wartościowy i pomocny dla czytelnika, a przecież na tym nam zależy.

Blog to również doskonałe miejsce na relacje z targów czy innych wydarzeń branżowych. Dzielenie się tym, co dzieje się w firmie skraca dystans i sprawia, że klient z większą łatwością nawiąże z nami kontakt.

Content is a king

Prowadzisz konto na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn? To doskonałe miejsca do dzielenia się tekstami z innymi użytkownikami, którzy prawdopodobnie zasilą grono czytelników firmowego bloga. Wartościowa treść to lwia część sukcesu, pozostałą zaś stanowi umiejętne dotarcie do potencjalnych zainteresowanych. Na Facebooku warto zaprzyjaźnić się z Business Manager, który powstał z myślą o reklamodawcach. Z jego poziomu można sponsorować post wraz z funkcją linkowania do strony, która pozwoli na sprawne przeniesienie użytkownika do konkretnego wpisu.

Sponsorowanie postów ułatwia dotarcie do osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane danym tematem. Aby zachęcić ich do kliknięcia w link, warto postarać się o atrakcyjny tekst, którym post będzie opatrzony. W tym celu można wykorzystać część wpisu, np. lead i dodać “więcej przeczytacie na naszym blogu”. 

Na LinkedIn, portalu dla profesjonalistów, prócz publikacji tekstu na firmowym koncie, można zachęcić autora wpisu do udostępnienia go także na osobistym profilu. Dobrzy znajomi z sieci na pewno z chęcią przeczytają artykuł!

Instagram to miejsce, w którym estetyczne zdjęcia odgrywają główną rolę. Atrakcyjną grafikę, która upiększa post na blogu, można wykorzystać również na tym portalu. Krótka, zachęcająca treść, link do wpisu, oraz odpowiednia liczba hasztagów (najlepiej ok. 18), które są uzupełnieniem zdjęcia, to klucz do sukcesu na Instagramie.

Nie wiesz jak prowadzić swój profil w mediach społecznościowych? Zachęcam do wpisu Bądź przydatny! Content marketing dla dewelopera.