Vademecum wystawcy – jak się przygotować do targów mieszkaniowych

  •   7 września 2018

Popularne kiedyś, ustępujące miejsca nowym technologiom targi są nadal skuteczną formą zdobycia nowych klientów. Głównym powodem ich atrakcyjności jest fakt, iż w jednym miejscu gromadzą deweloperów i osoby potencjalnie zainteresowane kupnem mieszkania. Jak się przygotować do targów, aby zbierać wyłącznie dobre owoce, dowiesz się z dzisiejszego wpisu.

Dlaczego targi?

 

Zalet uczestnictwa w targach jest wiele. To nie tylko możliwość podpisania umowy czy umówienia się na kolejne spotkanie, ale przede wszystkim szansa na zaistnienie w świadomości konsumenta, szczególnie ważna, kiedy prezentujesz nową inwestycję lub dopiero zaczynasz w branży. Rozmawiając z potencjalnymi lub obecnymi klientami, możesz nie tylko zaprezentować firmę i jej produkty, ale masz możliwość otrzymania wielu cennych wskazówek, tak, aby kolejna oferta była jeszcze bardziej dopasowana do ich oczekiwań.

Uczestnictwo w targach daje też możliwość podpatrzenia konkurencji, ich aktualnej oferty, sposobu zaprezentowania się klientom, narzędzi promocyjnych z jakich korzystają i wiele innych. Dodatkowo pozostajesz na bieżąco z aktualnymi trendami w branży, dzięki czemu wiesz, że jesteś wśród najlepszych lub musisz popracować, aby z nimi konkurować.  

 
Jedna oferta wśród wielu

 

Wybór targów powinien być poprzedzony szczegółową analizą oferty każdego organizatora. W tym celu warto poprosić o dane statystyczne z poprzednich edycji, dzięki którym dowiesz się, kim byli uczestnicy (płeć, wiek, status społeczny), kto się prezentował oraz które media objęły patronat medialny. W podjęciu decyzji pomocne będą również fora, artykuły oraz rekomendacje uczestników targów.

 
Sprzedaj za uśmiech

 

Kluczem do utrzymania klienta przy stoisku, są przede wszystkim dobrze przeszkoleni pracownicy, będący najlepszą wizytówką firmy. Przygotowanie do udziału w targach nie powinno ograniczać się tylko do merytorycznego opracowania aktualnej oferty inwestycji. Liczą się umiejętności interpersonalne, dzięki którym można budować pozytywne relacje z klientami. Pamiętaj, poważna mina i wpatrywanie się w ekran laptopa na pewno nie pomogą zwiększyć liczby osób odwiedzających Twoje stanowisko.

Pokaż to, czego jeszcze nie ma

 

Obecnie blisko 50 proc. mieszkań sprzedaje się na etapie budowy, dlatego niezwykle ważne są atrakcyjne wizualizacje przyszłych budynków. Popularne niegdyś ulotki, katalogi i inne standardowe formy reklamy mogą już nie wystarczyć. Niezwykle cenna dla klienta jest możliwość zobaczenia inwestycji. Warto zatem skorzystać z rozwiązań technologicznych, jakie oferuje nam wirtualna rzeczywistość. Dzięki niej klient może odbyć wirtualny spacer po naszej inwestycji, zajrzeć do wszystkich pomieszczeń, porównać układy mieszkań, metraże, a także zobaczyć jak zostanie zagospodarowany teren wokół budynku.

Jaki pan, taki kram

 

Rezerwując stoisko, zwróć uwagę na jego wielkość i lokalizację, projektując je, działaj zgodnie z wytycznymi identyfikacji wizualnej firmy. Najważniejsze, o czym powinieneś pamiętać to dobra ekspozycja marki oraz wysokiej jakości materiały promocyjne. Nie wykładaj jednak wszystkich materiałów na widok, te najważniejsze poukładaj w odpowiedniej kolejności, resztę miej pod ręką w razie konieczności pokazania.
 

Nie daj o sobie zapomnieć

 

Pomyśl również o innych formach prezentacji, dzięki którym zostaniesz lepiej zapamiętany. Oryginalnie przygotowane gadżety, mogą skutecznie promować markę w domowym zaciszu. Nie powielaj jednak pomysłów konkurencji, długopis z nazwą i adresem firmy z pewnością nie przełoży się na większą liczbę fanów.

Skorzystaj z ekologicznych wersji produktów, realizując przy okazji współczesny trend bycia eko. Doskonale sprawdzą się gadżety do domu oraz te, które można wykorzystać poza nim np. zasilany energią solarną powerbank, płócienna torba, powstałe z przyjaznych dla środowiska materiałów notesy, drewniane breloki, czy wykonana z ekologicznych materiałów ramka.

Prostota jest szczytem wyrafinowania, dlatego nie pokrywaj, co do centymetra przygotowanych gadżetów swoim logo. Spraw, aby klient chciał korzystać z otrzymanych prezentów, w ten sposób pomagasz budować pozytywne konotacje z Twoją marką.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

 

Zadbaj o komfort odwiedzających, organizując dla nich wygodne miejsce do siedzenia. Warto zastanowić się również nad niewielkim kącikiem dla dzieci. Atrakcyjne kolorowanki i kredki sprawią, że zaprezentujesz się klientom jako osoba, dla której liczy się nie tylko sprzedaż, ale również poczucie zadowolenia z samego kontaktu z firmą.

 
Organizatorzy też promują

 

Organizatorzy targów dokładają wszelkich starań, aby ich oferta była jak najbardziej atrakcyjna zarówno dla uczestników, jak i wystawców. Prelekcje oraz różnego rodzaju doradztwa to cenne źródło wiedzy dla klienta, a także sposób na rozwianie wszelkich wątpliwości związanych z finansowaniem mieszkania, jego aranżacją oraz zawieraniem umowy.

Promocję Twoich inwestycji może dodatkowo wspierać katalog targowy ze spisem i wizualizacją wszystkich projektów z danego miasta, płynąca z radiowęzła reklama oraz rozdające upominki hostessy.
 
Nie bój się pytać

 

Targi to jedna z niewielu okazji, podczas której masz możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. Jest to zatem szansa nie tylko na sprzedaż produktów, ale również dostanie informacji zwrotnej. Pytać możesz zarówno obecnych klientów, jak i dopiero zainteresowanych ofertą. Szansa na wypełnienie ankiety wzrośnie, kiedy wcześniej obdarujesz gości gadżetem.

Przygotowując kwestionariusz, zwróć uwagę na liczbę i rodzaj pytań. Szanuj czas klienta, opracowując krótką formę z pytaniami zamkniętymi. Możesz przygotować kilka wersji arkusza, tak aby zbadać poziom satysfakcji z zakupu, ocenę obecnej oferty lub opinię na temat przygotowanego stoiska.

Zaproś swoich gości

 

Zanim pojawisz się na targach, nie zapomnij powiadomić o swojej obecności. Informacja powinna pojawić się na stronie www firmy, fanpage’u, newsletterze i wybranej prasie. Możesz mieć pewność, że większość zainteresowanych Twoją inwestycją odwiedzi targi, w celu zaczerpnięcia szczegółowych informacji.
 
Nie tak szybkie rezultaty

 

Pamiętaj, że targi są formą promocji, której efektów można spodziewać się za kilka dni czy nawet tygodni. Jest to jednak gra warta świeczki – dobrze przygotowane stoisko, odpowiednio wyszkoleni pracownicy i oryginalnie przedstawiona oferta to ogromna szansa na nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami, którzy mogą stać się nabywcami mieszkań właśnie Twojej firmy.