Wystarczy chcieć
Z danych opublikowanych w 2019 roku przez portal Pracuj.pl wynika, że aż 73 proc. ankietowanych pozytywnie ocenia firmy angażujące się w społeczną odpowiedzialność biznesu, natomiast 59 proc. respondentów deklaruje większą chęć podjęcia pracy w firmie, która wspiera akcje dobroczynne i umożliwia to swoim pracownikom.
Niesłabnącą popularnością w prospołecznych działaniach cieszą się akcje charytatywne. Aby zostać dobroczyńcą, wystarczy wybrać instytucję lub fundację, której organizacja przekaże odpowiednią sumę pieniężną. Można również wspierać poszczególne akcje np. Szlachetna Paczka, która co roku pomaga rodzinom w trudnej sytuacji życiowej lub Choinka Dobroczyńców, której celem w ubiegłym roku była zbiórka funduszy na Hospicjum im. Józefa Tischnera w Krakowie.

Do innych tego typu inicjatyw należy zbiórka darów dla uchodźców, inicjatywy szkolne wspierające młodzież, angażowanie się w działalność sportowo-rekreacyjną czy pomoc bezdomnym zwierzętom przebywającym w schronisku.
Warto także zachęcać klientów do wspierania akcji typu “Adoptuj, nie kupuj”, o której na swoich profilach w mediach społecznościowych informuje krakowski deweloper Quelle Locum.

Czynne zaangażowanie w pomoc innym to szereg obopólnych korzyści – polepszenie bytu najbardziej potrzebującym oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy w otoczeniu zewnętrznym, jak i wewnętrznym.
Epidemia to czas pomocy
W dobie pandemii wiele firm odnotowało znaczne spadki w zamówieniach oraz sprzedaży. W związku z tym zdecydowało się na czasowe przebranżowienie, a co za tym idzie pomoc w szyciu maseczek, kombinezonów czy produkcji płynów do dezynfekcji. Przedsiębiorstwa generujące wyższy zysk, niejednokrotnie wspierają także produkcję respiratorów i sprzętu niezbędnego w szpitalach. Restauracje natomiast specjalizują się w dostarczaniu darmowych posiłków dla medyków, którzy walczą z wirusem na pierwszej linii frontu. Niezastąpioną pomocą są również wszelkie składki i darowizny na rzecz walki z COVID-19.
Przykładem może być charytatywna działalność jednego z deweloperów – Dom Development, informującego na swoim facebookowym profilu o przekazaniu strojów ochronnych dla służby zdrowia, sfinansowaniu posiłków dla seniorów oraz przekazaniu wolontariuszom maseczek, rękawiczek i płynów do dezynfekcji.


Epidemia, z którą obecnie boryka się ludzkość to czas ponad podziałami. Każdy, nie tylko duże firmy może wesprzeć, choćby niewielką wpłatą lub gestem np. uszyciem masek dla lokalnej społeczności, tę nierówną walkę z wirusem.