Mieszkania kupują kobiety

  •   22 listopada 2019

Przeszukują internet, czytają czasopisma branżowe, chętnie odwiedzają targi i spotykają się z handlowcami. Zadają szereg pytań, zwracają uwagę na detale i są bardzo wymagającymi klientami. Kobiety – to właśnie one najczęściej decydują o tym, jakie mieszkanie kupujemy.

Bardziej zaangażowane

Jak wskazuje Andrzej Prajsnar, ekspert portalu RynekPierwotny.pl, około dwie trzecie zapytań do deweloperów wysyłanych jest przez kobiety. Podobnie wyglądają statystyki ruchu na stronach z ofertami – 62 proc. osób, które przegląda oferty mieszkań to płeć żeńska. Blisko 70 proc. respondentów twierdzi, że kobiety są bardziej zaangażowane w proces zakupu mieszkania i chętniej biorą udział w targach. Zdaniem Metrohouse ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej (Sonda RynekPierwotny.pl).

Liczy się estetyka i funkcjonalność

Panie są zdecydowanie bardziej zainteresowane stroną wizualną inwestycji niż mężczyźni. Ważny jest dla nich wygląd budynku, jego kolorystyka, atrakcyjne wykończenie części wspólnych, ciekawe elementy małej architektury oraz zgodność z aktualnymi trendami. Liczy się dla nich wygląd samego mieszkania, jego doświetlenie, a także widok z balkonu. Poza tym Panie przywiązują dużą wagę do kontaktu z naturą i aktywnego trybu życia, dlatego wszelkie alejki, skwery, tereny zielone, ścieżki rowerowe będą dla inwestycji dodatkowym atutem.

Mimo tego, że płeć żeńska zwraca uwagę na wygląd inwestycji, to nie bez znaczenia pozostaje funkcjonalność mieszkania. Z informacji uzyskanych od deweloperów wynika, że kobiety przywiązują do niej bardzo dużą wagę. Istotna jest dla nich liczba pokoi, odpowiadająca wygodzie domowników, adekwatny metraż, korzystny rozkład całego mieszkania, przestronność, a także dogodna lokalizacja inwestycji. Doceniana jest przede wszystkim bliskość szkół, przedszkoli, żłobków, komunikacji miejskiej oraz punktów usługowych. Oprócz tego panie częściej interesują się grodzonymi osiedlami z monitoringiem i całodobową ochroną.

Interesujący przekaz reklamowy

Kobiety biorą czynny udział w poszukiwaniu mieszkania, a często też zajmują się tym całkowicie same, dlatego to w głównej mierze do nich deweloperzy powinni kierować swój przekaz reklamowy.

Zdjęcia inwestycji muszą zostać wykonane profesjonalnie, mają  przyciągać wzrok i zachęcać do zapoznania się z ofertą dewelopera. Ważny jest też przekaz słowny, obrazowe teksty wyzwalające szereg emocji, nawiązujące do najważniejszych wartości, przywołujące na myśl ciepło rodzinne czy początek nowego etapu w życiu – to sprawdzony przepis na powodzenie reklamy adresowanej głównie do kobiet. Oprócz tego ważna jest spójność wszystkich elementów reklamowych oraz odpowiednie prowadzenie profilii deweloperów w mediach społecznościowych. Z naszego doświadczenia wynika, że ich odbiorcami są zwłaszcza kobiety. Dlatego sprawdzą się tu inspirujące zdjęcia aranżacji wnętrz czy aktywizujące konkursy.