Bądź przydatny! Content marketing dla dewelopera

  •   16 listopada 2018

Obecnie content marketing odmieniany jest przez wszystkie przypadki. Każda firma w mniejszym lub większym stopniu stara się realizować ten rodzaj działań, włączając w to również deweloperów. Od czego zacząć i jak prowadzić content marketing w branży nieruchomości? O tym w dzisiejszym wpisie.

Na początek warto wspomnieć o częstym nadużyciu terminu content marketing, czyli używaniu go kontekście tworzenia jakiejkolwiek treści. Natomiast content marketing to przede wszystkim regularne tworzenie treści skierowanych do określonej grupy odbiorców, mające na celu jej długofalowe zaangażowanie.

Złap klienta nie raz i nie dwa

Planując treści, należy wziąć pod uwagę charakter zakupowy w branży deweloperskiej. Pomijając wyjątki od reguły, potencjalny klient najczęściej dokonuje zakupu raz, po czym nie ma już powodu, aby śledzić nasz fanpage, czytać firmowego bloga, czy przeglądać Instagrama. Chyba że dostarczymy mu treści, które będą dla niego atrakcyjne.

 

Nie toń w morzu informacji

Drugą rzeczą, o której należy pamiętać, jest fakt, iż obecnie żyjemy w świecie nadpodaży informacji, dlatego tematy, które podejmujemy, powinny być na tyle oryginalne i niszowe, aby nie zginąć w morzu informacji.

Kolejny wpis o tym, w jaki sposób wybrać lampę do mieszkania nie wniesie nic nowego do życia konsumenta, ale artykuł podpowiadający, jak dobrać typ oświetlenia, jego moc, rodzaj żarówek itd. do konkretnego miejsca w pokoju zainteresuje, tych, którzy np. pracują w domu i chcą zadbać o prawidłowe oświetlenie.

Nie wszystko złoto, co się świeci

Dystrybucja treści powinna z kolei zakładać różnorodność kanałów i formatów, pamiętając o tym, że obecność w każdym z nich powinna być celowa i nie stanowić efektu chwilowej mody. Gdzie zatem warto być, aby pozostać dostępnym dla obecnych i potencjalnych klientów?

 

  • serwisy, portale – zainteresowani kupnem mieszkania często korzystają z branżowych stron. Czytając artykuły, zauważają, który z deweloperów wypowiada się w mediach częściej (komentowanie sytuacji gospodarczej, informowanie o nowych inwestycjach lub promocjach), przez co staje się on bardziej dostępny dla konsumenta. Punktem wyjścia są artykuły, które mogą być wynikiem współpracy pomiędzy agencją pr-ową, deweloperem i dziennikarzem,
  • social media – wśród dostępnej obecnie oferty mediów najważniejszymi dla branży deweloperskiej są Facebook oraz Instagram. W przypadku pierwszego kanału należy dbać o bieżącą komunikację (postęp prac na budowie, informowanie o ostatnich mieszkaniach, promocjach, dniach otwartych). Przy czym są to działania dedykowane do potencjalnych klientów szukających najlepszej oferty na rynku. Aby zbudować grono stałych odbiorców, należy opracować strategię, dzięki której dostarczymy odbiorcom ciekawe treści. Content marketing opiera się również na właściwej dystrybucji treści, dlatego artykuł, który jest dostępny dla konsumentów na wspomnianych portalach branżowych, przekształcamy w kilkuzdaniową informację opatrzoną atrakcyjną grafiką na Facebooku. W ten sposób dostarczamy naszym fanom bieżących i ważnych z punktu widzenia odbiorcy informacji. Instagram z kolei to same obrazy, dlatego w przypadku deweloperów sprawdzą się posty z inspiracjami i przykładami aranżacji wnętrz mieszkania,
  • blog – tematy, jakie poruszysz na swoim blogu, powinny inspirować (dotyczyć urządzania mieszkania, życia sąsiedzkiego) oraz uczyć (wyjaśniać zagadnienia prawne z branży, sytuacji rynkowej, kredytów). Podobnie, jak w przypadku artykułów, można wydobyć z nich tzw. “mięso” i podzielić się nim np. na Facebooku, który dodatkowo daje możliwość komentowania informacji. Istotną kwestią w przypadku tego kanału, jest umożliwienie subskrypcji, dzięki której nasz odbiorca regularnie dostaje nasze treści, w ten sposób pozostaje on na bieżąco z nami i naszą marką.

content marketingu nie chodzi o tworzenie jak największej ilości treści, lecz treści dobrej jakości, które pomogą marce osiągnąć status eksperta w swojej branży. Dystrybucja jest równie ważna, jak proces tworzenia, dlatego korzystaj z dostępnych kanałów i publikuj artykuł, odpowiednio go modyfikując. Pamiętaj, content marketing to nie jednorazowa kampania, lecz długofalowe działania, dlatego ich efekt nie będzie natychmiastowy. Warto jednak podjąć ten trud, do czego gorąco zachęcam 🙂