Rok 2022 rokiem autentyczności i szczerości
W ciągu ostatnich kilku lat coraz więcej ludzi zaczyna dostrzegać potrzebę autentyczności i szczerości w komunikacji w mediach społecznościowych. Z tego powodu, odbiorcy są bardziej zainteresowani markami, które działają w sposób uczciwy przejrzysty, a nie tylko prezentują się jako perfekcyjne i nieomylne. W 2022 roku autentyczność i szczerość były kluczowe i obligatoryjne w budowaniu relacji i kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
BeReal i video
Między innymi właśnie przez wzrost zapotrzebowania na autentyczność i szczerość hitem 2022 roku okazał się BeReal. Aplikacja ta odpowiada na potrzebę użytkowników, którzy chcą uniknąć fałszywych i niestosownych treści. To format, który kładzie nacisk na prawdziwe i niezmanipulowane historie, które są bliższe rzeczywistości. Dzięki temu zwiększają zaufanie i zaangażowanie odbiorców. Jak to działa? Użytkownicy mają 2 minuty, aby opublikować posta – zdjęcie z przedniej i tylnej kamery telefonu, bez filtrów. To kompletne przeciwieństwo pozowanych selfie. Naturalność rządzi!
Treści video również opanowały wirtualny świat. Krótkie filmiki znajdziemy już na TikToku, Instagramie, Facebooku i YouTube. Jest to odpowiedź na wzrastające zapotrzebowanie użytkowników na treści wizualne oraz interaktywne. Wideo jest atrakcyjne, łatwo przyswajalne i umożliwia lepsze przekazywanie informacji, co skutkuje budowaniem silniejszych relacji z odbiorcami. Coraz więcej firm oraz marek otwiera się na ten format, więc z pewnością jego popularność nie skończy się w tym roku.
Tik Tok i jego niegasnąca popularność
TikTok w ciągu kilku ostatnich lat stał się jednym z najbardziej popularnych narzędzi w mediach społecznościowych. Aplikacja ta jest szczególnie popularna wśród Generacji Z i jeszcze młodszych pokoleń. Co ważne, zyskała ona rozgłos nie tylko wśród użytkowników, ale także wśród coraz większej ilości firm i marek, które zaczęły ją wykorzystywać do komunikacji i promocji swoich produktów lub usług.
TikTok pozwala na dotarcie do młodszej, bardziej aktywnej i zaangażowanej grupy odbiorców, co jest dla wielu firm niezwykle istotne. Jego niezaprzeczalnie wysoka pozycja na rynku może sugerować, że w nadchodzących latach będzie on nadal rosnąć i prężnie się rozwijać. Niezależnie od branży, firmy powinny być świadome tego potencjału i szybko rozważyć wykorzystywanie TikTokaw swoich strategiach marketingowych.
Jaki będzie 2023 rok?
Prognozy na 2023 rok sugerują, że będziemy obserwować kilka kluczowych trendów. Media społecznościowe będą dostarczać coraz bardziej spersonalizowane i dostosowane do potrzeb użytkowników treści, a chatboty i sztuczna inteligencja będą coraz częściej wykorzystywane do automatyzacji, a także ulepszania doświadczeń. Prawdopodobnie będziemy obserwować jeszcze większą dbałość o jakość i bezpieczeństwo użytkowników, poprzez wprowadzanie nowych zasad i regulacji dotyczących zawartości treści.
Wideo nadal będzie dominować wśród innych formatów, a platformy dążyć do oferowanie coraz większej liczby funkcji i narzędzi do jego tworzenia i udostępniania. Niemniej jednak do łask wróci również kontent statyczny, na którym skupi się m.in. Instagram czy wspomniany wyżej BeReal.
Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszego życia i są kluczowe w komunikacji i budowaniu relacji z odbiorcami. Ich rosnąca popularność i znaczenie sugerują, że w przyszłości ich wpływ nadal będzie wzrastać. Dlatego też niezwykle ważne jest, abyśmy byli świadomi ich mocy i potencjału. Warto maksymalnie wykorzystać możliwości social mediów w naszej codziennej komunikacji i działalności biznesowej.
A ty? Na jakie działania w mediach społecznościowych postawisz w tym roku ty i Twoja firma?