Jak napisać informację prasową, która zostanie opublikowana?

  •   26 czerwca 2024

Konkurencja na rynku nieruchomości sprawia, że deweloperzy przykładają większą wagę do atrakcyjności realizowanych inwestycji, ich promocji, a także pozytywnego wizerunku całej firmy. Aby mieć pewność, że odbiór w społeczeństwie będzie dobry, decydują się również na współpracę z agencjami Public Relations, które w profesjonalny sposób dbają o wizerunek marki. Jednym z narzędzi stosowanych w tym celu jest informacja prasowa. Czym jest i jak ją przygotować w sposób profesjonalny? 

Kilka faktów o informacji prasowej

Informacja prasowa jest krótką formą pisemną, która przekazuje najważniejsze wydarzenia, fakty lub rzeczy związane z organizacją. Do jej głównych zalet należy możliwość firmy do decydowania o tym, co zawrzeć w komunikacie, co jest najważniejsze i godne publikacji. Informacja prasowa napisana w sposób zwięzły, ale zarazem ciekawy i wyczerpujący ma duże szanse na zainteresowanie dziennikarzy, którzy odpowiadają za opublikowanie komunikatu w gazecie lub na portalu, dla którego pracują.

Sprawdź, jak wygląda profesjonalnie przygotowana informacja prasowa dla branży nieruchomości: W dawnej Drożdżowni powstaje kolejny etap inwestycji mieszkaniowej.

Pojawienie się w mediach jest częścią budowy pozytywnego wizerunku firmy, a także dodatkową promocją, szansą na dotarcie do większej liczby odbiorców i zaistnienia w świadomości potencjalnych klientów. Warto zaznaczyć, że jeśli tekst zostanie dobrze przyjęty, można liczyć na dalszą współpracę pomiędzy firmą a dziennikarzem, który będzie publikować kolejne informacje dotyczące organizacji. Należy pamiętać o tym, że osoba wybrana jako kontakt w danych mediach, dziennie otrzymuje kilkanaście takich informacji, dlatego dobrze zredagowany tekst oraz interesująca zawartość to podstawa.

Informacja prasowa w branży nieruchomości

Informacja prasowa jako sposób na promocję powinien być stosowany przez organizacje, które mogą zainteresować swoją działalnością opinię publiczną. Często kojarzy się z branżami, które są dynamiczne, ulegają wielu zmianom i nowościom, w związku z czym komunikaty prasowe pozwalają na aktualizowanie wiedzy na temat firmy i przedmiotu, którym się zajmuje. W tę kategorię wpisuje się rynek nieruchomości, który jest dziedziną angażującą odbiorców – jest interesujący dla kupujących, wynajmujących mieszkania, a także jest ważną częścią gospodarki kraju.

Powodzenie informacji prasowej jako narzędzia PR-owego i marketingowego w branży deweloperskiej zależy od tego, czy temat będzie interesujący dla odbiorców, będzie poszerzał wiedzę w danym zakresie, wnosił nowy pogląd na poruszaną kwestię. Takimi wiadomościami może być informacja o nowych inwestycjach, o wzroście bądź obniżce cen, trendach w branży nieruchomości bądź ważnych wydarzeniach z życia organizacji – nowa siedziba firmy, kolejna inwestycja.

Aby tak było, organizacja musi liczyć się z posiadaniem eksperta, osoby która ma wiedzę w danym zakresie i jest w stanie wypowiadać się, udzielać porad, komentować ciekawe zjawiska na rynku. Będąc cytowanym w tekście jako specjalista, można liczyć na zaufanie, lojalność wśród nabywców, którzy będą postrzegać firmę jako fachowców, profesjonalistów w swojej dziedzinie.

Dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem, bycie otwartym na media, pomaga budować nie tylko swój własny wizerunek, jako osoby kompetentnej i godnej zaufania, ale wpływa również na  opinię o danej inwestycji. Skupienie się na rozwiązywaniu problemów,  skrupulatnym przybliżeniu nowości z branży jest tym, co pomaga pozyskać przychylność mediów, a zarazem odbiorców, którzy będą szukać tego, co firma ma do zaoferowania. 

O czym pamiętać, przygotowując informację prasową?

Znając zalety komunikatu prasowego, warto poznać zasady, według których powstanie informacja doceniona przez dziennikarzy. Przede wszystkim należy kierować się interesem czytelnika, tworzyć treści z perspektywy przyszłego odbiorcy – czy tekst jest interesujący, wnosi coś nowego, poszerza wiedzę, a zarazem jest napisany w sposób przystępny?

Język jest kolejnym elementem komunikatu, o którym powinno się pamiętać – nie sprawdzą się znane jedynie w branży stwierdzenia, pojęcia, które “zwykłemu” czytelnikowi nic nie mówią. Jeśli informacja prasowa nie jest skierowana do wąskiego grona skupionego wyłącznie wokół danej dziedziny, należy napisać tekst językiem zrozumiałym także dla osób spoza branży.