Jak przygotować treści, które sprzedają w branży nieruchomości?

  •   27 sierpnia 2024

Strona internetowa jest wizytówką dewelopera i często pierwszym punktem styczności klienta z ofertą. Korzystają z niej również partnerzy, kontrahenci, czy dziennikarze przygotowujący materiał na temat powstającej inwestycji. Sprawdź, jak zadbać o treści, tak, by odbiorca nie tylko szybko znalazł to, czego szuka, ale również chciał dokonać zakupu.

Przygotowaniem profesjonalnych treści zajmuje się UX Writer. Czym jest UX Writing i dlaczego branża nieruchomości potrzebuje UX Writera przeczytasz w tym wpisie

W dzisiejszym dowiesz się, dlaczego warto zadbać o atrakcyjne, spójne i intuicyjne treści oraz jakie usługi może dla Ciebie wykonać UX Writer. 

Pamiętaj, że w branży nieruchomości strona internetowa jest nie tylko jedną z głównych form komunikacji między firmą a klientem, ale również źródłem informacji dla dziennikarzy, którzy kształtują wizerunek marki w mediach. 

To również miejsce, gdzie masz kontrolę nad tym, co i w jaki sposób przekazujesz, dlatego tym bardziej zadbaj o pozytywne doświadczenia, tak by odbiorca z chęcią wracał na Twoją stronę i polecał ją znajomym. 

Zwróć również uwagę na to, że większość użytkowników nie czyta stron, ale przegląda je pobieżnie. Jeżeli w przeciągu pierwszych kilku sekund nie znajdą odpowiedzi na najważniejsze pytania, a są to: 

  1. Kim jesteś? 
  2. Jakie usługi oferujesz? 
  3. Dlaczego akurat Twoją oferta jest godna uwagi? 

to bez wahania opuszczą stronę w poszukiwaniu lepszej oferty. 

 

Jakie usługi wykona dla Ciebie UX Writer?

1. Przeprowadzenie audytu treści

Polega na przeglądzie dostępnych treści pod kątem poprawności, spójności i użyteczności oraz przygotowaniu dokumentu wraz z zaleceniami do wdrożenia. To opcja dla Ciebie, jeśli pracownicy lub/oraz potencjalni klienci zgłaszają, że brakuje pewnych informacji na stronie lub mają trudność, żeby niektóre informacje odszukać. Audyt przyda się również wtedy, gdy treści są niedopasowane do odbiorcy i Twoją inwestycją nie interesuje się grupa docelowa. 

2. Przygotowanie microcopy:  

Zadaniem microcopy jest prowadzenie użytkownika przez stronę. To proste, krótkie komunikaty typu “Wybierz wymarzone M”,  “Odkryj nasze inwestycje”, “Umów się na spotkanie”, “Wybierz miasto i znajdź nieruchomość dla siebie”. Microcopy znajdziesz m.in. na przyciskach, w tym CTA (z ang. Call to Action, czyli wezwanie do działania, które zachęca użytkowników do podjęcia akcji na stronie), pasku menu, formularzach, FAQ (z ang.Frequently Asked Questions, czyli najczęściej zadawanych pytaniach) czy w komunikatach o błędach. 

3. Opracowanie macrocopy

Jest dłuższe od microcopy. Przykładami macrocopyopisy inwestycji/mieszkań, usług, treści ofert specjalnych czy historia firmy i biogramy członków zarządu. W przeciwieństwie do microcopy może być tworzone we współpracy z Copywriterem. 

4. Stworzenie i opracowanie tone of voice

Wystarczy, że przeczytasz: “Haloo, Haloo. Ja tu czekam!”, “Przyszło. Pora na Twój ruch!”, “Zegar tyka! Jak kochają, to poczekają… ale nie za długo” i już wiesz, że chodzi o firmę oferującą nowoczesne usługi logistyczne w naszym kraju. Marka ta w lekki, bezpośredni i żartobliwy sposób komunikuje się ze swoimi odbiorcami. 

Taki sposób komunikacji jest właśnie zasługą opracowania tone of voice, który sprzyja lepszemu zapamiętywaniu marki oraz pomaga również budować bliższą i bardziej autentyczną relację z odbiorcami. Co nie tylko zwiększa zaufanie do marki, ale również pozwala sprzedawać szybciej i droższej niż konkurencja.

5. Przygotowanie error messages

Są to komunikaty, które pojawiają się na stronie, gdy coś pójdzie nie tak. Najczęściej wyskakują podczas logowania lub rejestracji. W branży nieruchomości spotykane są np. wtedy, gdy użytkownik szuka mieszkania i okazuje się, że żadne z dostępnych nie spełnia określonych parametrów. Zamiast informować o braku w ofercie, zaproponuj odbiorcy pozostawienie kontaktu do siebie

 

Jakie korzyści dla Twojej marki płyną z pracy UX Writera? 

  • Treści są czytelne, przejrzyste i zrozumiałe dla odbiorcy, z łatwością może on znaleźć potrzebne informacje, co zwiększa satysfakcję podczas korzystania ze strony. 
  • Język prowadzi użytkownika przez stronę i wspiera w podejmowaniu działań, co przekłada się na poprawę konwersji
  • Budujesz i wzmacniasz w odbiorcy pozytywne doświadczenia, dzięki czemu z ochotą będzie wracał na Twoją stronę, a także polecał ją innym
  • Twoja marka staje się bardziej wiarygodna i godna zaufania, co w przypadku branży nieruchomości jest kluczowym czynnikiem przy wyborze oferty. 

      Masz pytania? A może potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu treści na swoją stronę? 

      Zapraszam do kontaktu! 🙂 

      Napisz na: paulina.klaman@primetimepr.pl.

      close-link