U nas kupisz…
Posty ofertowe cieszą się największą popularnością na fanpage’ach deweloperów. Zazwyczaj grafiki przedstawiają wizualizacje inwestycji lub rzuty mieszkań, natomiast treść postów przekierowuje do strony z ofertą. Format takich postów nie powinien być taki sam za każdym razem. Facebook umożliwia nam tworzenie galerii zdjęć, pokazu slajdów, karuzeli lub wrzucenie pojedynczej grafiki. Jeżeli chcemy sponsorować opublikowany na profilu post, pamiętajmy, że nie wszystkie formaty reklamowe obsługują dany cel reklamowy, np. wybierając karuzelę, nie możemy sponsorować jej z celem aktywność, ale m.in. z celem ruch.
Co w trawie piszczy?
Nie samą ofertą Facebook stoi. Publikując treści wyłącznie sprzedażowe, szybko zniechęcimy do siebie naszych obserwatorów, a nawet doprowadzimy do sytuacji odlubienia fanpage’a przez nie jednego, a wielu użytkowników. Jak temu zaradzić? Postaw na posty, które nawiązują do trendów – obecnie na tapecie jest ekologia i wszystko, co z nią związane. Przykłady? Na profilu krakowskiego dewelopera znajdziemy serię postów promujących ekologiczne życie w czterech kątach, opatrzoną prostym i bezpośrednim hasłem #mieszkajeko.
ABC zakupu mieszkania
Wizja zakupu mieszkania spędza sen z oczu wielu z nas. Od czego zacząć, gdzie szukać informacji, jakie dokumenty są niezbędne i wiele innych pytań piętrzy się w głowie przyszłych klientów. Dla dewelopera zaś proces zakupu mieszkania nie ma przed sobą żadnych tajemnic, dlatego warto dzielić się tą wiedzą również na fanpage’u. Cykl postów #PoradnikPrzyszłegoWłaściciela w przystępny i zwięzły sposób odpowiada na pytania dotyczące rachunku powierniczego, prospektu informacyjnego, zdolności kredytowej i wielu innych prawnych aspektów związanych z zakupem mieszkania.
Industrialny czy skandynawski?
Po zakupie mieszkania czas je urządzić! Wnętrzarskie inspiracje i porady są częstym motywem przewodnim publikacji na profilach z branży nieruchomości. Dużą popularnością cieszą się posty opisujące style w urządzaniu mieszkania, informujące o aktualnych trendach lub pokazujące, jak urządzić swoje cztery kąty w duchu zero waste. Na profilu inwestycji Park Leśny Bronowice publikowane są posty z serii #DobrzeUrządzeni, w których wykorzystano zaprojektowane aranżacje wnętrz dla mieszkań w tej inwestycji.
Praca wre!
Informowanie obecnych, jak i potencjalnych klientów, na jakim etapie budowy znajduje się obecnie inwestycja to must have wśród publikowanych postów. Zdjęcia lub film warto opatrzyć opisem zawierającym informacje, co dotychczas zostało wykonane i w jakim procencie. Relacje z placu budowy najlepiej publikować regularnie, np. co miesiąc, w ramach cyklu #dziennikbudowy.
Dzieje się u nas!
Udział w targach, zdobycie nagrody, zakończenie budowy, odbiory mieszkań – w branży deweloperskiej dzieje się nie mniej niż w pozostałych. Warto wtedy mieć pod ręką aparat, zrobić kilka zdjęć lub przygotować krótką relację wideo, którą zresztą najbardziej doceni Facebook. W ramach przypomnienia odsyłam do wpisów: Video w marketingu nieruchomości – PART 1 oraz Video w marketingu nieruchomości – PART 2.
Rozmawiamy online
Facebook, podobnie jak i inne portale społecznościowe, umożliwia komunikowanie się na odległość. Do skrzynek odbiorczych na fanpage’ach często wpadają wiadomości z zapytaniem o nową inwestycję, termin rozpoczęcia lub zakończenia budowy czy dostępne mieszkania. Sprawna i szybka reakcja na te pytania nie tylko zwiększa szansę na bezpośrednie spotkanie z klientem, ale wpływa również na profesjonalny wizerunek inwestora.
Bez promocji ani rusz!
Nawiązywanie wyłącznie do oferty jest niewskazane, jak również całkowite niemówienie o niej. Facebook umożliwia promowanie bez konieczności robienia tego z poziomu fanpage’a dzięki narzędziu, jakim jest Business Manager. Dotarcie do osób o konkretnych zachowaniach, zainteresowaniach, płci, wieku, lokalizacji, korzystających z desktopa lub telefonu- to tylko niektóre z ustawień, które możemy wybrać targetując reklamy w Managerze Facebooka.
Bardziej zaawansowaną opcją są grupy niestandardowych i podobnych odbiorców, które umożliwiają dotarcie do osób, które m.in. podjęły interakcję z Twoją stroną lub wydarzeniem na Facebooku, obejrzały zamieszczony film, wypełniły formularz lub były na Twojej stronie internetowej. W przypadku tego ostatniego niezbędnym jest zainstalowanie w witrynie kodu o nazwie Pixel.
Deweloperzy pokochali Facebooka na różne sposoby – dzielą się tym, co u nich słychać, pomagają przejść przez zawiłości związane z zakupem mieszkania, odpowiadają na pytania dotyczące inwestycji oraz docierają do nowych klientów, używając do tego Business Managera. To jednak nie wszystkie oblicza deweloperskiej miłości, bo Facebook stale testuje nowe rozwiązania, które z kolei generują nowe pomysły na wykorzystanie tego medium.