Deweloper na Instagramie

  •   31 lipca 2019

Królem social mediów nadal pozostaje Facebook, jednak jego młodszy brat rośnie w siłę. W czerwcu ubiegłego roku liczba użytkowników Instagrama na świecie przekroczyła miliard osób, wśród nich znajdziemy również profile deweloperów. Sprawdźmy, jak branża nieruchomości wykorzystuje ten serwis do promocji swoich inwestycji. 

Nr 1 wśród deweloperów
W styczniu tego roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce wyniosła blisko 17 mln osób, co stanowiło prawie 45% całej populacji (wg danych Napoleon Cat). Popularność tego serwisu wynika przede wszystkim z niskiego progu wejścia (założenie fanpage’u to kwestia kilku minut), dostępu do ogromnej liczby funkcji (Facebook Business Manager), jak i społeczności zgromadzonej wokół serwisu (profile osobiste i firmowe). 

Najczęściej na profilach z branży nieruchomości zobaczymy relacje z placu budowy, rzuty z rozkładami mieszkań, zaproszenie na dni otwarte, zapowiedzi kolejnego etapu, zalety okolicy inwestycji oraz wizualizacje, czyli posty o charakterze informacyjno-promocyjnym. Publikacje eksperckie dotyczące zawierania umowy deweloperskiej, udzielania kredytu, wkładu własnego lub sytuacji na rynku nieruchomości pojawiają się rzadziej, co jest związane z koniecznością opracowania merytorycznego materiału. 

Pomimo popularności Facebooka, deweloperzy coraz śmielej decydują się na założenie konta na Instagramie. Decyzja jak najbardziej słuszna, bo poza opcją wrzucenia zdjęcia z hashtagiem, serwis ten oferuje dużo więcej możliwości.

1-0 dla Instagrama
Biorąc pod uwagę liczbę odbiorców, Facebook nie ma sobie równych. Jednak to Instagram może pochwalić się najwyższym kwartalnym wzrostem użytkowników (+6,3%), podczas gdy Facebook nie odnotował żadnego, ustępując miejsca Twitterowi (+4,6%) i Linkedin (+3,1%). Zestawienie zamyka Snapchat z ujemnym wynikiem (-15%), (raport Global Digital 2019). 

Przeprowadzone przez NapoleonCat badania, wskazują, że 37% użytkowników serwisu  stanowią osoby w przedziale wiekowym 18-24. Odsetek ludzi kupujących mieszkania w tej grupie jest mniejszy niż w przypadku grupy w przedziale 24-35. Należy jednak pamiętać, że za kilka lat i Ci młodsi użytkownicy staną się klientami deweloperów.

Warto zatem dbać o pozytywny wizerunek również na Instagramie, publikując angażujące treści, stawiając na dobrej jakości zdjęciaoryginalne hashtagi

Powiedz to obrazem
Inspirowanie i motywowanie to najważniejsze założenia obecności na Instagramie. Nachalne promowanie swoich usług, namawianie do zakupu na pewną nie sprawdzą się w przypadku tego medium. Ważniejszy od tekstu jest tutaj obraz i to on decyduje o atrakcyjności danego profilu. 

Życie od kuchni ciekawi niejednego, dlatego warto uchylić rąbka tajemnicy i pokazać, co pracownicy robią w wolnym czasie lub jak wygląda siedziba firmy.

Niechlubne zdjęcia ze stocka można wykorzystać do zainspirowania odbiorców wybranymi stylami aranżacji wnętrz lub przedstawić trendy wnętrzarskie królujące w nadchodzącym sezonie. Pamiętajmy, aby w takim przypadku postawić wyłącznie na zdjęcia dobrej jakości.

Inwestycja posiada salę zabaw dla dzieci, prywatną siłownię, klub sąsiedzki? Pochwal się tym i koniecznie zrób zdjęcie.

Warto zadbać również o aktualność profilu, przedstawiając postęp prac z placu budowy lub prezentując wykończone wnętrze inwestycji.

Działania o charakterze dobroczynnym lub CSR-owym pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, dlatego tym bardziej należy je dokumentować i dzielić się nimi z obserwującymi. 

Na targach mieszkaniowych można spotkać wielu potencjalnych klientów, jak również zgromadzić atrakcyjny content na profil.

Przygotowując materiały, pamiętajmy o zachowaniu estetyki, odpowiedniej kompozycji, dobrym oświetleniu i odpowiednim kadrze. 

W parze z obrazem idą hashtagi, które są ważniejsze nawet od opisu, głównie dlatego, że zwiększają zasięg posta i pozwalają grupować treści wokół tematu. Warto tworzyć własne, niepowtarzalne hashtagi, odwołujące się do inwestycji lub głównych haseł ją promujących. 

Choć nikt nie podejmuje decyzji o zakupie mieszkania wyłącznie na podstawie atrakcyjnego profilu na Instagramie, budowanie pozytywnego wizerunku również w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na proces zakupowy, zbliża klientów do marki i budzi zaufanie, jakże ważne podczas zakupu mieszkania. 

Prezentowanie postępu prac na budowie, gotowych mieszkań, dzielenie się życiem firmy, zarówno w godzinach pracy, jak i w czasie wolnym, prowadzenie działań CSR-owych, to pierwszy krok w budowaniu profesjonalnego profilu dewelopera, a w konsekwencji zdobycia klientów, którzy mogą stać się ambasadorami marki.