Z definicji, którą przytoczyłam powyżej wybrzmiewają fundamenty public relations:
✅ zaplanowana komunikacja,
✅ długofalowe działania,
✅ etyczne postępowanie.
Warto w tym miejscu odnieść się również bezpośrednio do sformułowania public relations, które jednoznacznie mówi o budowaniu relacji.
I mowa tu nie tylko o relacjach z klientami, do których często ogranicza się komunikację, ale o całym otoczeniu firmy, w którym ona funkcjonuje.
W otoczeniu każdej firmy z sektora nieruchomości funkcjonuje wiele grup docelowych, które powinny znaleźć się w sferze jej zainteresowania.
To, czy i w jaki sposób mówi ona do jej odbiorców będzie miało bezpośredni wpływ na wizerunek marki i zaufanie do niej, które to w przypadku nieruchomości jest niezwykle ważne.
Dlaczego❓
➡ Bo zaufanie jest kluczowym czynnikiem wpływającym na lojalność klienta i prawdopodobieństwo dokonania zakupu.
➡ Bo klienci takich firm są bardziej skłonni polecać je dalej.
➡ Bo takie firmy często mogą pozwolić sobie na wyższe ceny niż konkurencja.
➡ Bo wiarygodne marki są bardziej odporne na kryzys.
To nie wszystkie, ale myślę że wystarczające argumenty za tym, aby prowadzić działania public relations w swojej firmie. A czy warto w tym zakresie współpracować z agencją PR?
Zdecydowanie tak!
Agencja Public Relations, postrzegana przez wielu jako dostawca usług medialnych, rzeczywiście działa w zakresie znacznie bardziej zaawansowanych aspektów komunikacji.
Wbrew pozorom nie jest to jedynie biuro zajmujące się wypuszczaniem komunikatów prasowych. Sprawdź, czym zajmuje się taka agencja i jak może pomóc Twojej marce.
Rola agencji Public Relations polega na dostarczaniu klientom wiedzy, doświadczenia i wsparcia w dziedzinie komunikacji, aby pomóc im osiągać cele biznesowe i budować trwałe relacje z interesariuszami.
Warto zrozumieć, że PR to proces długofalowy, który wymaga ciągłego doskonalenia i dostosowywania strategii do zmieniających się warunków rynkowych.
W sektorze nieruchomości, gdzie konkurencja jest zacieśniania, agencje Public Relations mogą oferować następujące kompetencje:
- Strategia komunikacji – opracowywanie spersonalizowanych strategii komunikacyjnych, uwzględniających cele biznesowe klientów oraz analizę rynku nieruchomości.
- Zarządzanie kryzysowe – pomoc w przygotowaniu na ewentualne sytuacje kryzysowe i szybkie reagowanie, aby minimalizować negatywny wpływ na reputację firmy.
- Relacje z mediami – współpraca z mediami branżowymi i ogólnymi w celu pozycjonowania klientów jako ekspertów w dziedzinie nieruchomości, organizacja konferencji prasowych.
- Kreowanie treści – tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły eksperckie, wpisy na bloga, raporty branżowe i wiele innych tekstów, które budują autorytet marki i przyciągają uwagę klientów.
- Monitoring i analiza wyników – wykorzystywanie narzędzi do monitorowania i analizy działań PR, co pozwala na dostosowywanie strategii w czasie rzeczywistym i osiąganie lepszych wyników.
- Komunikacja wewnętrzna – wspieranie firm w budowaniu efektywnej komunikacji wewnętrznej, która wpływa na motywację zespołów pracowników oraz działania w zakresie employer brandingu.
Warto wspomnieć, że niektóre agencje specjalizują się w określonym typie działań (np. public affairs, czyli budowanie relacji z interesariuszami organizacji) czy w pewnym sektorze (jak nasza agencja PRIME TIME PR, która działa dla marek w branży nieruchomości).
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji i sprawdź, czy do siebie pasujemy:)
Napisz lub zadzwoń.
📩 a.gumowska@primetimepr.pl
☎️ 509 860 201