Co zrobić, by blog firmowy odwiedzało więcej osób? Poznaj przepis na zwiększenie zasięgów i renomy w sieci!

  •   1 września 2021

Każda marka musi komunikować się ze swoimi odbiorcami, by poważnie zaistnieć na rynku. Dotyczy to każdej branży, nie tylko finansów, nieruchomości czy wnętrzarstwa. Oczywiście każda dziedzina ma swoją specyfikę, mimo to możemy pokusić się o wskazanie kilku uniwersalnych zasad. Szczegóły ich wdrażania mogą się różnić, aczkolwiek ogólne ramy pozostają podobne. Pokażemy Ci, jak dzielić się swoją wiedzą i jeszcze na tym zyskiwać!

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Czerp z 5 największych korzyści, jakie przynosi content marketing.

  • Na blogu Twoja marka spotyka się z obecnymi i potencjalnymi klientami.
    Konsumenci, którzy znajdą u Ciebie poszukiwane informacje, ze znacznie większym prawdopodobieństwem skorzystają z Twojej oferty. Teraz lub w przyszłości. Obok komunikatów sprzedażowych publikuj także artykuły poradnikowe, odpowiadające na najpilniejsze potrzeby osób z grupy docelowej.
  • Sekcja komentarzy pozwala Tobie i Twoim klientom na wymianę doświadczeń.
    Interakcje na linii B2C oraz C2C przyciągają zainteresowanie i uwagę. Otwartość budzi większe zaufanie, a konstruktywne uwagi przygotują firmę na przyszłość. Ważny jest również fakt, że żywe dyskusje w naturalny sposób generują treść o określonej tematyce, z powtarzalnymi słowami kluczowymi.
  • Firmowy blog utrwali Twój wizerunek jako branżowego eksperta.
    Komu zaufać, kiedy ktoś styka się z daną branżą po raz pierwszy? Ludzie zwracają się do tych, których mogą obdarzyć uzasadnionym zaufaniem. Regularne zamieszczanie merytorycznie wartościowych treści na firmowym blogu pokazuje czarno na białym, że znasz się na rzeczy. Tak po prostu. Porządnie stworzone artykuły zwiększają wiarygodność wszystkich pozostałych działań marketingowych.
  • Wpisy blogowe zwiększają widoczność firmy w Google oraz ruch organiczny z wyszukiwarki.
    Google docenia te witryny, które mają coś przydatnego, unikalnego do zaoferowania użytkownikom. Za pomocą firmowego bloga możesz szybko awansować do TOP 10 wyników organicznych na długie, rozbudowane frazy (z tzw. długim ogonem – ang. long-tail). Zbliżone do zapytań zaczynających się od „Dlaczego…”, „Jak…”, „Ile kosztuje…” , „Gdzie jest…” itd. Takie wyszukania znamionują potencjalnego klienta! Ważne, aby tego rodzaju treści publikować regularnie.
  • Artykuły na blogu są doskonałym miejscem do umieszczania linków wewnętrznych.
    Wyższa pozycja w wyszukiwarce = więcej wejść na firmowego bloga. Skoro Google wymaga maksymalnie intuicyjnej nawigacji, musisz wykorzystać każdą okazję do podlinkowania kluczowych podstron. Dla botów duża liczba odnośników wewnątrz firmowej witryny sygnalizuje, że dana kategoria/adres są niezwykle istotne. Dobrze osadzone na słowach kluczowych linki zmniejszają też współczynnik odrzuceń całej firmowej witryny.

SEO dla blogów firmowych. Przy tworzeniu wpisów pamiętaj o żelaznych regułach copywritingu.

Nie ma znaczenia, czy za blog odpowiadasz osobiście, czy też powierzasz go w ręce współpracowników. Wpisy muszą być dobrze przygotowane i przemyślane, ważna jest też optymalizacja pod kątem wymogów jakościowych Google. Dzięki temu firmowego bloga zacznie odwiedzać więcej osób. Na co musisz zwrócić szczególną uwagę?

    • Dobór tematów – musi odpowiadać na aktualne trendy, a także dopasowywać się do danych z Google na temat słów kluczowych i wyszukań. Trends i Search Console pokażą Ci, co rozgrzewa wyobraźnię osób z grupy docelowej do białości. Unikaj powielania tych samych tematów zbyt często.
    • Długość artykułów – teoretycznie im więcej, tym lepiej. Tylko że to, co pasuje algorytmom Google, niekoniecznie spodoba się czytelnikom. Chcąc przyciągnąć więcej osób do firmowego bloga musisz wyczerpać poruszany temat, a zarazem uniknąć efektu TLDR. Maksimum konkretów + przejrzyste, zróżnicowane formatowanie są więcej niż konieczne!
    • Czytelną strukturę wpisów – podziel wpis na sekcje. Przygotuj interaktywny spis treści, pozwalający szybko przenieść się do wybranego wątku. Stosuj listy z numerowaniem lub wypunktowaniem. Wyróżniaj kluczowe fragmenty przez pogrubienie, kursywę lub podkreślenia. Przejrzysty wpis czyta się lżej i szybciej, łatwiej wychwycić istotne kwestie.
      • Nagłówki i śródtytuły – każda z sekcji wpisu na firmowym blogu powinna mieć własną, krótką zapowiedź. Takie rozwiązanie przyspiesza wyszukiwanie informacji wewnątrz artykułu, stanowi też ważną podpowiedź dla algorytmów Google. Frazy w nagłówkach i śródtytułach traktowane są przez boty jako szczególnie istotne elementy tekstu.
      • Materiały multimedialne – zdjęcia, infografiki, GIF-y oraz filmiki. Pozwalają przełamać ścianę tekstu i przekazać treść w atrakcyjnej formie. Ze względu na Google trzeba uzupełnić ich atrybuty, zwłaszcza alt i title. Tak, aby zawrzeć słowa kluczowe, a także wnieść w nich wartość dodaną.
      • Nasycenie frazami kluczowymi – we wpisach blogowych musisz stosować je we wszelkich wariantach. Odmienionej, nieodmienionej, rozdzielonej… a wszystko z zachowaniem umiaru. Zbyt rzadko używane frazy nie zostaną trwale powiązane z artykułem przez wyszukiwarkę, a upychanie ich gdzie popadnie (również z naruszeniem poprawności językowej i gramatyczne) zostanie uznane za keyword stuffing. A to zakazana przez Google praktyka.
        • Teksty typu „evergreen content – Jeśli będzie ponadczasowy, czyli aktualny bez względu np. na porę roku, artykuł ten będzie po prostu idealny. Takie teksty określa się mianem evergreen content ( wiecznie aktualna treść ). Jeśli chcesz, aby Twojego bloga odwiedzało więcej osób, taki tekst będzie zapewniał Ci bezustanny ruch.
        • Strona przyjazną użytkownikom – warto zadbać o wygląd naszego bloga, przed rozpoczęciem publikacji musimy mieć pewność że blog jest po prostu „porządny”. Każdy element musi mieć jakiś sens i cel, a także odpowiednio wyglądać oraz działać. Mowa tutaj o grafikach, buttonach, miejsca na call-to-action, czy nawet informacji o autorze. Do tego dochodzą ogólne kwestie i błędy, jak brak przetłumaczonych typów podstron, zapychanie witryn wieloma kompletnie nieprzydatnymi wtyczkami, śmieciowe podstrony, które znajdują się w indeksie Google. Częstym błędem są także niedopracowane wersje mobilne.
        • Aktualizacja starych wpisów – warto wrócić do archiwalnych tekstów. Treści po jakimś czasie mogą tracić ważności, warto dlatego wrócić do nich i zrobić odpowiednie aktualizacje. 
          • dodawanie nowych treści
          • modyfikowanie przestarzałych informacji w taki sposób, by odzwierciedlały aktualny stan
          • dołączanie dodatkowych obrazów
          • rozszerzanie wpisów o nowe podpunkty

        Z takich działań posiadamy same korzyści. Jest to informacja dla użytkowników jak i  robotów wyszukiwarek że robimy coś z artykułami

        Blog okazał się przepustką do sukcesu wielu firm. Skorzystaj z ich doświadczeń i wzoruj się na najlepszych!

        Chińczycy zwykli mawiać, że kopiowanie jest najwyższą formą uznania. Aczkolwiek we współczesnych realiach internetu absolutnie nie możesz sobie pozwolić na wzorowanie się jeden do jednego. Niech blogi konkurentów staną się dla Ciebie twórczą inspiracją! Widzisz, że ktoś w branży skupia na sobie coraz więcej uwagi? Przeanalizuj najpopularniejsze firmowe blogi pod kątem:

        • tematyki,
        • formatowania i struktury tekstów,
        • warstwy wizualnej,
        • sposobów promowania wpisów – nie tylko w mediach społecznościowych.

        A potem pisz podobnie, tylko więcej, lepiej i ciekawiej! Nie żałuj czasu i środków na rozwijanie firmowego bloga, potraktuj to jako inwestycję w rozpoznawalność marki. Kwestią czasu jest, kiedy wzrost liczby odsłon i czytelników odbije się na coraz lepszych raportach finansowych.

        Wpis gościnny napisany przez Specjalistę SEO z firmy AFTERWEB