Jak duży wpływ na zakup nieruchomości ma organizacja dni otwartych?

 

 

Ewa Foltańska-Dubiel, prezes Grupy Deweloperskiej Geo

Organizacja dni otwartych ma duże znaczenie w inwestycjach, które z jakiegoś powodu nie zostały sprzedane w całości w momencie zakończenia budowy, to jest w inwestycjach ekskluzywnych bądź takich, w których w sprzedaży jest sporo mieszkań o dużej powierzchni (pow. 80 m). W trakcie dni otwartych klienci oczekują dodatkowego bonusu, np. extra rabatu od ceny czy karty rabatowej do sklepów z materiałami wykończeniowymi. Poza tym dni otwarte zorganizowane tuż po zakończeniu budowy są dobrą okazją do zaprezentowania gotowego mieszkania nabywcom, którzy już dokonali zakupu.

Marek Szmolke, prezes Grupy Deweloperskiej Start

Dni otwarte dają klientom możliwość zobaczenia układów mieszkań, standardu wykończenia, otoczenia inwestycji bez konieczności ustalenia z deweloperem konkretnego terminu prezentacji. Często korzyścią dla kupującego może być uzyskanie rabatu cenowego na wybrane mieszkania, miejsce parkingowe czy też piwnicę. Czasem dni otwarte przyciągają nie tylko promocjami. Dla wielu osób dzień otwarty u dewelopera to także jedyna okazja, aby wejść do lokali znajdujących się w budowie, które do momentu jej zakończenia nie są dostępne dla klientów. Zdarza się, że dni otwarte organizowane są w formie pikników. Deweloperzy zapewniają najmłodszym opiekę w trakcie oglądania inwestycji przez rodziców, a po prezentacji zapraszają wszystkich na mały poczęstunek.

Plusem jest też możliwość porozmawiania o szczegółach z pracownikiem działu sprzedaży, a także doradcą finansowym, firmami, z którymi deweloper współpracuje w zakresie wykańczania mieszkań, czy też z potencjalnym sąsiadem.