Co dziesiąty Polak kupuje mieszkanie na podstawie rekomendacji znajomych

  •   7 sierpnia 2017

Podejmując decyzje zakupowe, bierzemy pod uwagę wiele czynników. Oprócz cech produktu czy zachęcającej reklamy, najbardziej wpływają na nas opinie innych, zwłaszcza tych, których znamy, i którym ufamy. Szczególnie w branży deweloperskiej ważne są rekomendacje, ponieważ zakup mieszkania to wieloetapowy proces, a podjęcie ostatecznej decyzji wymaga wiele czasu.

Cena, lokalizacja i… opinia znajomych

Aż 78% Polaków przed zakupem nowego produktu bierze pod uwagę opinie swojego otoczenia, wynika z badania przeprowadzonego przez Buzz Media. Polacy lubią dzielić się swoimi doświadczeniami zakupowymi, chętnie rekomendują i biorą pod uwagę opinię innych. Z kolei 85% z nas, chociaż od czasu do czasu poleca produkty swoim znajomym. Przodują w tym przede wszystkim osoby młode, dla których to niemal naturalny odruch po dokonaniu zakupu.

Osoby zainteresowane kupnem mieszkania często sprawdzają opinie w Internecie, jednak nie są w stanie zweryfikować publikowanych tam informacji. Inaczej sprawa ma się z poleceniem wśród znajomych czy rodziny. To im ufamy najbardziej i liczymy, że ich zdanie będzie w pełni obiektywne – mówi Piotr Kijanka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Grupie Deweloperskiej Geo.

Do decyzji o zakupie mieszkania skłania wiele czynników. Według raportu sporządzonego przez TNS Polska, najważniejsze kryteria, jakimi kierujemy się wybierając wymarzone M, to cena i lokalizacja. Nie bez znaczenia pozostają również opinie o deweloperze – ważne dla 10% badanych.

Z reguły nieufnie podchodzimy do klasycznych form reklam. Nie wydaje nam się ona w pełni obiektywna, ponieważ ukierunkowana jest na sprzedaż produktu. To właśnie dlatego tak ważna jest dla nas opinia innych osób, w szczególności znajomych i rodziny.

Rekomendacje to jedna z efektywniejszych form zdobywania przez klientów informacji o inwestycjach mieszkaniowych. Dla firmy deweloperskiej, najlepsi klienci to tacy z polecenia, którzy już na wstępie mają zaufanie do inwestora, gdyż łatwiej z nimi prowadzić negocjacje warunków transakcji – zauważa Piotr Kijanka.

Obustronna korzyść

Na rekomendacje mogą liczyć przede wszystkim firmy uczciwe, rzetelne i takie, które zaspokajają potrzeby klienta.

Na polecenia deweloper musi zapracować – wyjaśnia ekspert z grupy deweloperskiej Geo. – W naszej 30-letniej historii widnieje ponad 70 inwestycji, w sumie około 3500 mieszkań, a to również ogromna ilość zadowolonych klientów, więc mamy czym się chwalić. W maju uruchomiliśmy program rekomendacyjny, ponieważ uważamy, że zadowolony klient jest najlepszym ambasadorem marki. Do programu może przystąpić każdy, kto zakupił mieszkanie w naszych inwestycjach – dodaje.

Takie działania to swoisty ukłon w stronę klientów, którzy doceniają jakość oferty i polecają ją swoim znajomym. Relacja z klientem z polecenia od początku jest łatwiejsza. Warto wprowadzić w swojej firmie politykę rekomendacji, to jedna z najskuteczniejszych metod marketingowych, a pozyskanie klienta jest znacznie mniej kosztowne niż przy innych, bardziej tradycyjnych działaniach.

Należymy do:   Stowarzyszenie Agencji Public Realtions Polskie Stowarzyszenie Public Realtions