Sytuację na rynku mieszkań komentuje Cezary Chybowski, prezes Reliance Polska, właściciel portalu inwestycyjnego Obligain. – Jesień będzie chłodna, a frekwencja na targach mniejsza niż w latach ubiegłych – ocenia. – Spowolnienia w budowie osiedli nie zauważyliśmy, jednak utrudniony dostęp do kredytów hipotecznych i wysyp ofert z rynku wtórnego z pewnością przełożą się na mniejsze zainteresowanie klientów, nawet tych inwestycyjnych. Prawdziwy kryzys w branży nieruchomości dopiero przed nami. Zauważa też, że w tym najważniejszym czasie deweloperzy obcięli budżet marketingowy. – Klienci będą przyciągani argumentami, których koszty firmy już poniosły przy planowaniu inwestycji. To dobra lokalizacja, cicha okolica, bliskość uczelni i szkół, dobra komunikacja – wskazuje Cezary Chybowski.
Karolina Opach, kierownik działu sprzedaży w Quelle Locum, ocenia, że jesień może przynieść spore ożywienie na rynku nieruchomości. Deweloperzy będą rozpoczynać inwestycje, z którymi nie udało się im wystartować w pierwszej połowie roku. – Wczesną jesienią planujemy wprowadzić do przedsprzedaży Greendustry na krakowskim Zabłociu – zapowiada.