Zbuduj zaufanie do swojej marki – sprzedawaj szybciej i drożej

Zaufanie zawsze było częścią historii marki, a jego poziom od dawna jest związany z jej sukcesem na rynku. Jedyne co zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat to to, że ludzie mogą rozpowszechniać swoje opinie i doświadczenia związane z marką na szeroką skalę, korzystając z dobrodziejstw, jakie daje nam dziś Internet. To sprawia, że stworzenie spójnego i pozytywnego wizerunku jest obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek.

Z raportu Otodom.pl wynika, że aż 89% klientów deweloperów postanowiło w jakiś sposób sprawdzić firmę, z którą zamierzają podjąć współpracę, a 70% respondentów poszukiwało takich informacji w Internecie.

Zaufanie do marki jest obecnie kluczowym i niezbędnym czynnikiem wpływającym na wybór produktów i usług dla większości konsumentów. Zwłaszcza gdy podejmują oni tak ważną decyzję, jaką jest zakup mieszkania.

Dlatego, jeśli chcesz przenieść swoją markę na wyższy poziom, budowanie zaufania jest kluczem do sukcesu. Jak go osiągnąć?

Bądź rozpoznawalny.

Świadomość marki (brand awareness) to kluczowy czynnik decydujący o wynikach sprzedaży. Zarówno w momencie, gdy dopiero zaczynasz działać w branży, realizując swoją pierwszą inwestycję, jak i wówczas, gdy jesteś obecny na rynku od dłuższego czasu, budowanie świadomości Twojej marki jest tak samo ważne, a jej brak zdecydowanie osłabia sprzedaż. Dzieje się tak, gdy klienci nie kojarzą Twojej firmy, a co za tym idzie, nie wzbudza ona zaufania przy pierwszym kontakcie z jej ofertą. Brak rozpoznawalności wyraźnie wydłuża ścieżkę zakupową potencjalnych klientów i pozwala konkurencji Cię wyprzedzić. Dodatkowo, firmy, które nie inwestują w budowanie świadomości swojej marki, wydają więcej na działania reklamowe.

Rozwiązaniem jest stała, autentyczna komunikacja Twoich działań i opinii w wiarygodnych mediach. Dzięki nawiązaniu relacji z dziennikarzami, publikacje z cytatami przedstawiciela Twojej firmy czy inwestycji będą regularnie pojawiać się w prasie i Internecie, dzięki czemu:

        dotrzesz do szerokiej publiczności poprzez media o dużym zasięgu,

        zwiększysz świadomość swojej marki wśród odbiorców – potencjalnych klientów, kontrahentów, partnerów biznesowych,

        skrócisz ścieżkę zakupową klientów,

        zmniejszysz wydatki na reklamę,

        podniesiesz poziom sprzedaży,

        zwiększysz wartości Twojej marki.

Zadbaj o dobre recenzje tego, co robisz.

Żyjemy w świecie opinii, nie zawsze prawdziwych. To one w dużej mierze kształtują nasze poglądy na temat firm, produktów i usług.

97% klientów czyta recenzje w sieci przed dokonaniem zakupu. 85% konsumentów ufa opiniom zamieszczonym w Internecie w takim samym stopniu jak rekomendacjom znajomych. Dzięki opiniom potencjalni klienci mają większe zaufanie do firmy, a sama świadomość, że inne osoby korzystały już z jej usług, buduje wiarygodność.

Jeśli nie monitorujesz wzmianek i opinii na temat Twojej marki czy inwestycji, nie wiesz, z jakim odbiorem spotyka się to, co robisz. A brak tej wiedzy może Cię słono kosztować.

Nie reagując na negatywne komentarze, tracisz klientów, którzy czują obawę przed współpracą  z Twoją firmą i nawet nie podejmą z nią kontaktu. Brak Twoich działań w zakresie odpowiadania na komentarze zamieszczone w internecie obniża poziom zaufania wśród potencjalnych klientów, pracowników czy partnerów biznesowych.

Niepochlebne opinie na temat Twojej marki sprawiają, że częściej musisz obniżać ceny i przyciągać kupujących rabatami. Dlatego warto monitorować wzmianki o Twojej marce i zadbać o zachęcające recenzje.

Pozytywne opinie budują reputację firmy, a co za tym idzie, kreują tożsamość marki w sieci. Dzięki nim znacząco zwiększysz zaufanie do Twojej firmy i ułatwisz klientom podjęcie właściwej decyzji zakupowej.

Dobra reputacja pozwoli Ci zmniejszyć wydatki na marketing i rozpoczynać kolejne inwestycje z innego poziomu. W końcu, dbałość o pozytywne opinie zaowocuje możliwością pozyskania lepszych pracowników czy partnerów biznesowych.

Bądź blisko swoich klientów.

Aktywność w miejscach, gdzie są Twoi klienci, jest podstawą budowania trwałych relacji, których efektem jest sprzedaż.

Już od dawna widać, że media społecznościowe nie stanowią jedynie kolejnego narzędzia komunikacji z innymi czy podtrzymywania relacji. Obecnie są to niejako bazy informacji na temat ludzi, marek, produktów czy usług, a także platformy do wymiany opinii na różne tematy.

Dlatego działania kreujące i wzmacniające wizerunek Twojej marki, a co za tym idzie firmy czy inwestycji, które realizuje, nie mogą dziś pomijać obszaru social mediów.

Jeśli nie ma Cię w mediach społecznościowych, tracisz możliwość dotarcia do ogromnej grupy swoich potencjalnych klientów. Liczba użytkowników największych serwisów społecznościowych rośnie, w Polsce jest ich 21,5 mln na Facebooku[1], z czego najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 25-34 lata (27,8%.). Z kolei z Instagrama korzysta obecnie 9,8 mln Polaków.[2]

Ta niewiarygodna popularność sprawia, że obecność marek w social mediach jest nieunikniona, dlatego już dziś zaplanuj i realizuj tam swoje działania. Dzięki nim nie tylko dotrzesz do swojej grupy docelowej, a co za tym idzie, zwiększysz ilości zapytań ofertowych, ale i zdobędziesz cenne informacje na temat Twojej marki czy inwestycji.

Dodatkowo, profesjonalnie prowadzona komunikacja w social mediach pozwoli Ci na zbudowanie zaufania wśród potencjalnych klientów i może zapobiec kryzysom wizerunkowym na wczesnym etapie.

 

[1] (Marzec 2021, Gemius)

[2] https://sm-manager.pl/artykul/pr-w-social-mediach-jak-budowac-wizerunek-i-dbac-o-reputacje

close-link