Mieszkania kupują najczęściej kobiety

Przeszukują internet, czytają branżową prasę, chętnie odwiedzają targi i spotykają się z handlowcami. Zadają szereg pytań, zwracają uwagę na detale i są bardzo wymagającymi klientami. Kobiety – to właśnie one najczęściej decydują o tym, jakie mieszkanie kupujemy.

Większe zaangażowanie

Jak wskazuje Andrzej Prajsnar, ekspert portalu RynekPierwotny.pl, około dwie trzecie zapytań do deweloperów wysyłanych jest przez kobiety. Podobnie wyglądają statystyki ruchu na stronach z ofertami – 62 proc. osób, które przegląda oferty mieszkań to płeć żeńska. Blisko 70 proc. respondentów twierdzi, że kobiety są bardziej zaangażowane w proces zakupu mieszkania i chętniej biorą udział w targach. Zdaniem Metrohouse ostateczna decyzja o zakupie mieszkania należy właśnie do płci pięknej (Sonda RynekPierwotny, 08.03.2018 r.).

Panie biorą czynny udział zarówno w poszukiwaniu mieszkania, udziale w targach, jak i wyborze samego lokalu. Wykazują się sporą wiedzą techniczną, zadają szereg pytań, począwszy od zastosowanych materiałów budowlanych, a skończywszy na kwestiach prawnych, są dociekliwe i bardzo czujne – twierdzi Agnieszka Glanowska z Grupy Deweloperskiej Sento. – Poza tym doskonale znają oferty konkurencyjne, a ostateczna decyzja poprzedzona jest wnikliwą analizą – kobieta to bardzo wymagający klient – dodaje.

Liczy się estetyka i funkcjonalność

Panie są zdecydowanie bardziej zainteresowane stroną wizualną inwestycji, niż mężczyźni. Ważny jest dla nich wygląd budynku, jego kolorystyka, atrakcyjne wykończenie części wspólnych, ciekawe elementy małej architektury oraz zgodność z aktualnymi trendami. Oprócz tego liczy się dla nich wygląd samego mieszkania, jego doświetlenie, a także widok z balkonu. 

– Panie przywiązują dużą wagę do kontaktu z naturą i aktywnego trybu życia, dlatego wszelkie alejki, skwery, tereny zielone, ścieżki rowerowe będą dla inwestycji dodatkowym atutem – twierdzi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR .- Bardzo często kobiety pytają też o to, czy na osiedlu przewidziany jest plac zabaw dla dzieci bądź np. rowerownia. Dużym zainteresowaniem cieszą się lokale posiadające duże przydomowe ogródki bądź przestronne tarasy – dodaje.

Mimo tego, że płeć żeńska zwraca uwagę na wygląd inwestycji, to nie bez znaczenia pozostaje dla niej funkcjonalność mieszkania. Z informacji uzyskanych od deweloperów wynika, że kobiety przywiązują do niej bardzo dużą wagę. Istotna jest dla nich liczba pokoi, odpowiadająca wygodzie domowników, adekwatny metraż, korzystny rozkład całego mieszkania, przestronność, a także dogodna lokalizacja inwestycji. Liczy się przede wszystkim bliskość szkół, przedszkoli, żłobków, komunikacji miejskiej oraz punktów usługowych. 

Dbając o bezpieczeństwo całej rodziny, Panie częściej interesują się grodzonymi osiedlami, z monitoringiem i całodobową ochroną – komentuje Anna Gumowska.

Przekaz reklamowy

Kobiety biorą czynny udział w poszukiwaniu mieszkania, a często też zajmują się tym całkowicie same, dlatego to w głównej mierze do nich deweloperzy powinni kierować swój przekaz reklamowy.

Zdjęcia inwestycji muszą zostać wykonane profesjonalnie, mają  przyciągać wzrok i zachęcać do zapoznania się z ofertą dewelopera. Ważny jest też przekaz słowny, obrazowe teksty wyzwalające szereg emocji, nawiązujące do najważniejszych wartości, przywołujące na myśl ciepło rodzinne czy początek nowego etapu w życiu – to sprawdzony przepis na powodzenie reklamy adresowanej głównie do kobiet – twierdzi Anna Gumowska. – Oprócz tego ważna jest spójność wszystkich elementów reklamowych oraz odpowiednie prowadzenie profilii deweloperów w mediach społecznościowych. Z naszego doświadczenia wynika, że ich odbiorcami są zwłaszcza kobiety. Dlatego sprawdzą się tu inspirujące zdjęcia aranżacji wnętrz czy aktywizujące konkursy – dodaje.

Pomimo tego, że zakup mieszkania jest przeważnie decyzją wspólną, to ewidentnie kobiety wybierają konkretne lokum. Dlatego planując kampanię reklamową, deweloperzy powinni brać pod uwagę głównie ich preferencje zakupowe. W finalnym etapie ostatnie słowo należy bowiem do pań!

tekst ukazał się w: