Eventy w branży nieruchomości – czyli w jakich wydarzeniach brać udział, a jakie organizować samemu

Deweloperzy mieszkaniowi nie są kojarzeni z branżą eventową i nieczęsto biorą udział w wydarzeniach rozrywkowych. Najczęściej wybierają udział w targach, a sami organizują dni otwarte inwestycji. Tymczasem, event ma jeszcze inne twarze, może zatem warto im się przyjrzeć?

Doświadczenie wystawcy w drodze do klienta

Wydarzenie, na którym najchętniej pojawiają się deweloperzy to targi mieszkaniowe, które są okazją do zaprezentowania oferty, a oryginalne stoisko i chwytliwe hasło pozwalają na wyróżnienie inwestycji pośród konkurencji.

– Targi mieszkaniowe są ściśle związane z promocją i zwiększeniem sprzedaży inwestycji, trudno bowiem o bardziej precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów.
To popularna praktyka w branży deweloperskiej, która jest działaniem jak najbardziej pożądanym, lecz jeśli chodzi o kwestie wizerunkowe – to zdecydowanie za mało. – mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.

Cykliczne imprezy typu targi przyciągają zwykle setki osób poszukujących mieszkania, dlatego ważne jest przygotowanie atrakcyjnego stoiska, doskonałych materiałów promocyjnych i oferty, która skłoni odwiedzających do kolejnego spotkania z deweloperem.

Trzeba jednak pamiętać, że inni wystawcy również będą walczyć o uwagę uczestników wydarzenia, dlatego może warto dotrzeć z przekazem tam, gdzie konkurencja jest mniejsza lub…. nie ma jej wcale?

Profesjonalne konferencje szansą na budowę wizerunku eksperta

Udział w wydarzeniach branżowych to okazja do poznania osób, które działają w tej samej branży lub są potencjalnymi klientami firmy. To możliwość wymiany doświadczeń, podzielenia się wiedzą, a także szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

Jeszcze więcej możliwości daje nie tyle sam udział, co organizacja eventu. W oczach uczestników zyskujemy wizerunek specjalistów w branży, mamy więc okazję do zdobycia zaufania, jakże ważnego w kwestii zakupu nieruchomości. Mimo to, przedstawiciele branży deweloperskiej rzadko są gospodarzami konferencji tego typu. Dlaczego? Jak zauważa Anna Gumowska z agencji Prime Time PR, powodów  można szukać m.in. w braku wiedzy na temat tego, jak organizować takie wydarzenia:

– Trudno spotkać się z konferencjami poświęconymi nieruchomościom, za których organizacją stoi deweloper. Branża nie ma doświadczenia w organizacji eventów i mimo dużej wiedzy na temat rynku, przepisów prawnych czy budownictwa, nie ma wiedzy na temat tego, jak  ją wykorzystać w promocji marki – zauważa. Myślę, że deweloperzy nie podejmują działań tego typu również w obawie przed reakcją konkurentów – dodaje.

Event marketing – warto!

Sposobem na dotarcie do odbiorców, którzy niekoniecznie będą zainteresowani branżowymi spotkaniami, są wydarzenia lokalne. Mieszkańców danego miasta czy dzielnicy, w której ma powstać inwestycja, można “przekonać” do siebie poprzez organizację atrakcyjnych form rozrywki w najbliższej okolicy. Koncerty, dni dzielnicy, zbiórki charytatywne i wydarzenia,
w których chętnie biorą udział przedstawiciele innych branż – IT, parenting, medycyna, nie są zamknięte dla sektora nieruchomości.

Warto śledzić wydarzenia organizowane przez różne instytucje czy firmy, których odbiorcami są nasi potencjalni klienci. Można wówczas włączyć się w ich tworzenie lub sponsorowanie i w ten sposób nawiązać relacje z lokalną społecznością – twierdzi Anna Gumowska. Wszak bardzo często poszukujemy nowego lokalu w rejonie, gdzie obecnie mieszkamy czy pracujemy – dodaje.

Eventy tego typu to nie tylko forma ocieplenia wizerunku wśród obecnych i przyszłych mieszkańców osiedla, ale również doskonała okazja do poznania lokalnego samorządu, problemów i wyzwań rejonu, w którym działa inwestor. To z kolei krok w kierunku prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej.

Case study – Prime Time PR

CEL:

Deweloper realizujący kolejny etap swojej inwestycji w Krakowie, poprosił nas o nowe, oryginalne sposoby promocji. Zależało mu na precyzyjnym dotarciu do potencjalnych klientów oraz ociepleniu wizerunku wśród lokalnej społeczności.

POMYSŁ:

W ramach działań nawiązaliśmy współpracę z Radą Miasta, która co roku organizuje w tym rejonie Dni Dzielnicy. Ta weekendowa impreza przyciąga mieszkańców różnymi atrakcjami, wśród których zawsze są zawody sportowe, piknik i koncert znanego polskiego zespołu.

DZIAŁANIA:

Zaangażowaliśmy naszego klienta w rolę głównego partnera imprezy, zapewniając mu wyłączność tego statusu. To po naszej stronie leżał projekt materiałów promocyjnych (plakaty, ulotki i grafiki do internetu informujące o wydarzeniu), dlatego zadbaliśmy
o szczególną widoczność logotypu marki. Dodatkowo, zorganizowaliśmy nagrody dla zwycięzców zawodów, w których brali udział również pracownicy inwestora.

Podczas imprezy rozdano materiały promocyjne z logotypem inwestora:

– ok. 1 000 balonów

– 50 kg krówek z logotypem marki

– 500 opasek odblaskowych

– 500 napojów energetycznych

EFEKTY:

– zwiększenie rozpoznawalności wśród mieszkańców dzielnicy

– precyzyjne dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów

– nawiązanie relacji z lokalnymi władzami i zyskanie ich sympatii podczas nieformalnej części wydarzenia

– publikacje w mediach

tekst ukazał się w: