Celebryci sprzedają mieszkania

  •   10 maja 2018

Uśmiechnięta twarz znanego aktora na tle nowej inwestycji, ulubiony sportowiec siedzący na kanapie w ekskluzywnym mieszkaniu, a może medialna podróżniczka zachęcająca do zakupu wakacyjnych apartamentów? Co ich łączy? Wizerunek, który jest w stanie sprzedać reklamowany produkt. Dlaczego również deweloperzy mogą korzystać z pomocy celebrytów?`

Przewaga konkurencyjna

Choć celebryci w kontekście reklamy nieruchomości to w dalszym ciągu rzadkość, można odnaleźć ich twarze na billboardach promujących nowe inwestycje czy spotkać na imprezach targowych. Przykładem może być Radosław Majdan promujący apartamenty w Szczecinie, aktor i piosenkarz Michał Milowicz posiadający własną firmę deweloperską, mistrz olimpijski Mateusz Kusznierewicz, który zamieszkał w promowanej przez siebie inwestycji czy muzycy z zespołu Pectus.

Skorzystanie z wizerunku celebryty może stać się sposobem na odróżnienie oferty od konkurencji, a tym samym szansą na przyciągnięcie potencjalnych nabywców nieruchomości. Korzyści z takiej kampanii są wielopłaszczyznowe. Przykładem mogą być wzmianki w prasie, całkowita zmiana wizerunku marki lub ciekawy sposób na jej częściowe odświeżenie.

Większa skuteczność

Z badania przeprowadzonego przez OMD Ad Effect wynika, że celebryta pojawiający się w reklamie wpływa na zwiększenie jej skuteczności, a wykorzystanie jego wizerunku daje trzy razy lepszy efekt niż użycie w spocie popularnej muzyki.

Znana twarz, która jest ambasadorem marki, powinna do niej pasować, uwiarygodniać i wzmacniać przekaz reklamowy. Ważne jest to, w jaki sposób postrzegana jest interesująca nas gwiazda, jaki ma styl bycia, czy potrafi budować pozytywne relacje z otoczeniem, a przede wszystkim czy odpowiada naszej grupie docelowej.

Wybór odpowiedniego celebryty nie jest zadaniem prostym. W przypadku nieruchomości, podobnie jak w przypadku usług finansowych, nie sprawdzą się gwiazdy reklamujące szampon do włosów czy puszkę coli. Tutaj przekaz musi być o wiele głębszy, ponieważ produkt, który reprezentują, jest znacznie bardziej wartościowy.

Jeśli chodzi o tradycyjne firmy deweloperskie, znana osoba powinna wzbudzać zaufanie i społeczny szacunek. W miarę działań długofalowych może stać się ekspertem w danej dziedzinie, co dodatkowo wzmocni przekaz. Jednak taka strategia nie pasuje do wszystkich firm. Znany sportowiec czy muzyk stanie się lepszym ambasadorem marki skupiającej się na młodszych konsumentach. Z kolei ceniony projektant idealnie wpasuje się w segment luksusowych nieruchomości.

Efekt uboczny

Nie zawsze wykorzystanie wizerunku znanej osoby wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki. W niektórych przypadkach obecność celebryty może jej wręcz zaszkodzić. Dotyczy to zwłaszcza nieodpowiedniego doboru gwiazdy. W niektórych przypadkach taka osoba może zdominować przekaz, skupiając uwagę na własnej osobie, zamiast reklamowanym produkcie. Dlatego tak ważna jest początkowa analiza, która pozwoli wykluczyć osoby niezgodne z filozofią danego brandu.

Źródło przytoczonego badania: OMD AdEffect: https://omd.pl/ile-wart-jest-celebryta-w-reklamie/