Deweloperze, bądź dostępny dla mediów!

  •   7 grudnia 2017

Media – „oszałamiająco skuteczne w mówieniu swoim czytelnikom i słuchaczom, o czym mają myśleć”. Deweloperze, dowiedz się, jakie korzyści przynosi współpraca z czwartą władzą.

Żyjemy w dobie wizerunku!

Środki masowego przekazu dały początek rywalizacji o uwagę klienta. O wizerunek dbać musi dziś każdy, także deweloper. Z raportu zamieszczonego przez On Board PR, wynika, że idealny deweloper to taki, który wzbudza zaufanie, a więc systematycznie umacnia swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych nabywców. Okazuje się, że to właśnie media stanowią dla respondentów najbardziej rzetelne źródło informacji o deweloperze.

Nieważne, co piszą, ważne, żeby pisali?

Obecność w mediach, a szczególnie przychylność dziennikarzy, w znacznym stopniu wpływa na kształtowanie wizerunku. Każdy deweloper powinien być dostępny dla mediów i utrzymywać z nimi dobre relacje. Procentuje to sprawnym przepływem informacji pomiędzy firmą a grupami docelowymi, a więc klientami, inwestorami czy partnerami biznesowymi.

Deweloper, który pragnie być postrzegany jako godny zaufania, profesjonalny i nowoczesny, musi dbać o to, aby dziennikarz był jego sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Negatywne informacje działają na niekorzyść dewelopera, osłabiając jego wiarygodność.

Myśleć jak dziennikarz…

Aby współpraca z mediami była owocna, należy wnikliwie zaznajomić się ze sposobem pracy dziennikarzy, poznać media, do których kieruje się przekaz, wiedzieć, jakich materiałów najbardziej potrzebują i co ich zaintryguje. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji PR, która zajmie się utrzymywaniem kontaktów, budowaniem bazy danych, a także przygotowywaniem materiałów w stosownej formie. Dobry PR-owiec jest jednocześnie dobrym dziennikarzem, a dostarczane przez niego artykuły z pewnością zainteresują media.

Kryzys przyjdzie nagle!

Budowanie pozytywnego wizerunku w mediach jest procesem złożonym i czasochłonnym. Czasami jedno niespodziewane wydarzenie może sprawić, że wizerunek rozsypie się jak domek z kart, a odbudowywanie go będzie wymagało dużej wiedzy oraz doświadczenia.

Działania PR pozwalają przewidzieć nadchodzący kryzys i przygotować konkretne scenariusze. Dlatego też działania te powinny być długofalowe i poddawane stałej kontroli. Dobre relacje z mediami, zarówno tymi tradycyjnymi, jak i internetowymi są w tym przypadku kluczowe.